tisdag 14 april 2015

ännu en har passerat

vart tar dagarna vägen? ännu en vecka har försvunnit i det förflutna. och snabbt går det och inget får jag gjort.
skulle gå i en kurs i att förvalta tiden bättre, skulle även uppskatta om jag slapp vara så trött hela tiden. Fast det kanske hade gått att bota med lite sömn, promenader och bättre mat :p
Förra veckan jobba jag bara tis och ons men det räckte kände jag. sov hos älsklingen till tors och sen mötte jag upp mellandottern och barnbarnet på sjukhuset, var dags för återbesök för sonen och förutom att han verkligen hatade både röntgen och läkare så blev det ett positivt besked.
på fredagen ägnade jag fyra timmars restid åt ett möte som varade en halvtimme och var lite halvt menlöst på korttids men helt ok det med... sen fick man hem och försöka få ordning på hemmet. på lör blev det till att gå upp väldigt tidigt. åka till malmö för att sätta sonen på tåget till stockholm där han skulle bli hämtad för vidare färd mot sundsvall och prao där i två veckor.
När jag och minstingen vinkat av honom tog vi oss hem till syster. skönt att bara vara jag och tanka lite energi. åkte hem i lagom tid med.
på sön var det dags för bowling med minstingens kompisgäng. så det har varit fullt upp. Hade man haft bil så hade man ju sparat en del tid om man säger som så men men...
igår var det jobb och sen en runda till älsklingen, idag jobb och även på tors och helgen. imorgon blir det utvsamtal för minstingen.
Försökt beta av todolistan men den byggs ständigt på känner jag, hinner inte riktigt med...
älsklingen och jag har bråkat en massa, är väl mest jag som är övertrött, livskrisar... ja han livskrisar väl med men har han väl gjort alltid haha.
Mellandottern åkte till en kompis i tors och trodde hon skulle vara borta längre men kom hem på sön fm igen. Och det e ju klart det är ok men...man vaknar ju en del på nätterna kan man ju säga utan att säga för mkt :p
Sökt in på högskolan idag men usch vet inte om det är rätt... inte alls... är det verkligen vad jag vill? eller ska jag bli något annat? vad passa egentligen mig??
Får se vad som händer...
Mitt uppe i detta med personlig assistent för minstingen med... blir möte om några veckor... känns nervöst det med...  Fritids för minstingen är inte fixat heller eller logistiken runt det.
papper som ska tillbaka från minstingens papper och de dröjer. flera intyg som måste in.
vårdbidragsansökan måste också skrivas.

nä en dusch och sen sängen...
önskar mig en ny dator...
och måste utnyttja presenten jag fick a barnen förra året... skulle så behövas.
ta hand om mig själv lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar