onsdag 15 april 2015

Åtta

Idag är det åtta år sen jag träffa älsklingen. Hur lång tid som helst ju. Åtta år sen det var en fin aprildag. Varmt och skönt. Jag o syster såg Nanne Grönwall som uppträdde i denna hålan på em sen blev vi så sugna på att gå ut. Problemet var att ingen av oss hade några pengar alls. O ingen att låna av heller.  Men vi gav inte upp pengar till bussen hade vi på busskort. En flaska inte så gott vin fick följa med oss in till stan. Väl inne i stan blev vi bjudna av ett par killar som betala inträde och dessa visade sig vara älsklingens kompisar. Och där var han...
Vet inte vad det var men spec var han :-) världens bästa kyss fick jag. Dock sluta kvällen med att killen jag dejta eller mer hängde med dök upp o jag följde med honom hem men jag kände mig otrogen och det mot älsklingen som jag bara träffat lite under kvällen. Konstigt men så var det. Fast jag bytta ju till älsklingen. Vi hann träffas ett par gånger efter varav en gång själva på mer av en dejt och sen åkte han till Irak en månad. Men trots att vi i princip inte kunde prata pga att han inte kunde svenska och vi knappt träffats så ringde han igen när han kom hem och ingen blev gladare än jag. Jag sakna han så den månaden, sakna hans kyssar.
O på den vägen är det.
Vårt förhållande är ju ingen höjdare men jag älskar honom och hur detta än slutar så ångrar jag inte mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar