onsdag 3 september 2014

berg och dalbana

Inte skrivit på länge igen... Dåligt med orken, lusten...
Dock hade jag en mycket trevlig helg, dels för att syster var här även om det var lite snabbt, dels för att jag hann tanka en massa kärlek så jag fick lite nya krafter som i alla fall varade en dag :p
Varit hemma och vabbade mån och tis. Första dagen var väl ok men dag nr två bara var så inte rolig. klara inte sitta innestängd här. Minstingen och barnbarnet låter ju något helt otroligt mellan varven och mellandottern...
Men faktiskt är barnen i stort sett snälla...
men vantrivs ändå i den trånga röran här... men det har jag ju redan gnällt nog om.

Nu har jag iaf börjat ta tag i en sak som jag kan göra något åt en sak som jag kan ha lite kontroll på så får vi se hur det går.

Var underbart att komma ut på promenad idag. så skönt väder. nästan för varmt...  skönt att bara få komma ut.
Imorgon blir det jobb igen... borde man ju orka.

jag vet faktiskt inte alls vad jag ska skriva längre. det som mest fungerar i detta huvudet är huvudvärken, resten går på sparlåga...
jobbhelg väntar också. och tre möten den kommande veckan.
pengarna tryter men frysen e full.

nu är det dags för middag. sonens hemkunskapsläxa men jag undrar om han sovit på lektionerna och känner att han nog borde vara mer i köket men jag slipper åtminstone laga maten och diska.

Känns som det blir dusch och tidig säng sen. På kvällarna i sovrummet om man säger god natt så brukar det åtminstone vara lugnt och skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar