söndag 14 september 2014

att göra val

idag är det dags att gå och rösta vilket vi ska göra snart, ska bara duscha och klä mig det är ju ändå söndag idag så ingen stress. jag är ganska säker på vad jag ska rösta på och jag kör inte samma rätt över ens, inte ens samma block rätt över. Finns en anledning till det och det är att jag tycker att min kommun sköts hur bra som helst trots att det är "fel" block så jag röstar nog på dem återigen här. Riksdagsvalet är jag rätt säker på kör samma som i eu. Nytt parti för mig för i år. Och sen e det ju då landstinget, känner att jag kanske kör ett tredje parti där men inte hundra än, rätt block blir det iaf.
förhoppningsvis går alla mina barn och röstar idag också. De röstar inte inte som mamma alla av dem men så länge de inte röstar på sd så är det ok för mig =)
Är roligt med sonen som fyller 14 nu snart och har haft mkt om valet i skolan vi har haft riktigt trevliga diskussioner om politik han t.o.m har sett på en del debatter för han tycker det är intressant. själv har jag läst på en del men inte sett så mkt på tv mest pga bristen på tillgång till en men tror jag har kött på benen iaf.

Annars så hade vi en heldag igår. Först bowling med "kompisgänget" funktionshindrade barn. var en massa barn minst sagt. Är ett roligt initiativ från minstingens kompis syster men det är nästan för stort nu... Men minstingen hade kul =)

Därefter åkte vi till malmö för att gå på systersonens 1 års dag. Vi kom ju två timmar försent så lite sådär och dessutom var de ute och hade grillning samtidigt som deras hus hade någon slags gårdsfest för de boende så där kom man försent och visste inte vilka människor som hörde till vilket så blev lite sådär men men... Fick lämnat presenter och fick i oss mat.
Så visa det sig att min ena moster var där, inbjuden men min syster hade kanske inte trott de skulle komma. Blev lite skumt det med då vi senast sågs när det var bouppteckningen för min mormor. När hon dog fick inte jag och mina syskon komma på begravningen och det var en soppa.
Men hon kom iaf fram och prata med mig och jag känner inget agg till henne efter det. sen som jag sa till henne att varje händelse har ju minst två sidor så de/hon har väl sin story och vi uppfatta det på ett sätt. Men ja det är ju synd man inte har kontakt med den sidan även om den är liten. Tyvärr verka inte min moster ha så mkt kontakt med sina söner utan bara sin dotter så det är ju lite tråkigt. Det är sånt jag är rädd för att barnen ska lämna och släppa kontakten känns som det är lätt hänt med söner som skaffar sig fv ist, var ju lite så med min son med.
ja vi får väl se vad som händer. Kändes bra att prata lite iaf.
Och så fick jag se min minsta systers nytillskott. så söt och liten. var det bara några månader sen mitt barnbarn var en sån liten. Tyvärr sov han ju bara nerbäddad i vagnen men får väl försöka få tid att åka ner och hälsa på henne snart.
var en lyckad dag bortsett från att jag och mellandottern bråka innan vi åkte och jag totaltröttna på saker hon säger till mig så nu har vi knappt pratat med varandra. jag orkar inte helt enkelt.

träffat älsklingen en del bla sov han här inatt vilket är längesen sist han gjorde det men... jag vet inte han är förändrad och jag vet att han har mycket och gått igenom en hel del sista året men ändå... låt inte det gå ut över det. saker han har sagt som inte kan tas tillbaka sitter som små taggar som gör ont vid minsta påminnelse, önskar att jag inte kände så. Önskar jag kände mig säker på allt gällande honom som jag gjorde innan nu är han som vilken karl som helst. vet inte alls vad han tänker och känner längre och det är ledsamt. Men envis som jag är hänger jag kvar och det gamla tänket men en dag blir det som innan, om bara... ja och det vet jag ju har funkat så bra än så länge eller?
var inte så mkt bättre i fre då jag var hos honom ett par timmar efter jobb.

men nu ska jag njuta av en lugn skön söndag. barnbarnet och mellandottern sover i soffan, minstingen och sonen sitter på sina rum... jag i köket... lite sol ute... får skynda mig så vi kommer ut innan den försvinner igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar