måndag 16 juni 2014

Ständig oro

Då har vi fått sommarlov eller rättare sagt barnen i fredags. Var ok väder och enligt tradition.
Är ju alltid lite sådär när det är dags att lämna en klass o gå vidare spec som jag verkligen tycker om pedagogen hon haft... O när även hon tvivlar på att det blir nåt bra för dottern i nästa klass så... :-(
Fast lite kul minstingen fick premie för duktig elev har aldrig sett nån från sär som fått det innan och med det fick hon 200kr :-) kul. Och sonen hade höjt sig i fem ämnen :-) utv samtalet i början på terminen verkar gjort nytta o jag verkligen uppmuntrar o berömmer honom. Bra betyg=fler möjligheter
Men först sommar.
Minstingen var på korttids fre-lör. Hann knappt märka det då jag jobbat helg.
Vet inte hur jag ska få nån ordning på hemmet till midsommar. Mission impossible.
Trött på mig själv o min trött/lathet. Se om man kan få ut mellandottern på tors så jag kan städa. Jag hatar städa når nån bara sitter i vägen o glor hehe.
Fick brev från min hyresvärd. Nu är det dags att byta leverantör av tv. Nu behöver vi box och kort för att få vårt basutbud. O ja det kostar 59kr o extra om man behöver fler men det kan jag leva med men nu måste jag bli kund hos tvleverantören för att få box efter sedvanlig kreditprövning. Shit vad kul, vi kommer alltså inte kunna se på tv! Jag har anmärkningar. Så tyvärr barn. Titta i mobilerna. Sälja Tv:n? Slipper mak tv avgiften med synd bara sonen behöver en till sitt Xbox, betala tv avgiften för det... Får bli play då... Med vårt jättebraiga Internet som jag inte får byta även om det är inom samma företag för det räknas som nytt abonnemang då så slööötttt. O dyrt... Löjligt pinsamt stenålder. O min supersnabba dator...
Kul...

Men allt är världsligt.
Värre för min stora dotter som akut fick åka till sjukhuset igår med ambulans, prio ett eller kod rött när pulsen var uppe på 150. Vet inte om dottern tycker det är ok att skriva här men var iaf en cysta som spruckit och hela buken blodfylld. Konstigt hon hade ont...  Med hennes sjd och medicinering, som pga att hennes sjd nu är aktiv är hög, så blir det mer komplicerat. De avvaktar för de vill ogärna operera. Två påsar blod inatt och läget var stabilt i fm.
Känns inte bra att hon e långt borta aldeles själv på sjukhuset. Ja sjukhus är hon ju van vid.
Oro, tycker så synd om henne. Hon har haft en jobbig mån pga sin sjd, värre än vanligt, och riktigt dåliga nyheter o så nu detta

Men men kommer ju bli bra...
Denna oro man ständigt dras med när det gäller barnen spec när man har barn som kräver lite extra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar