tisdag 17 juni 2014

Nedräkning

Snart är det dags att gå ut eller i alla fall om 1 1/2 timme. Sen väntar 19dagars ledighet, inte sååå mkt att skryta om men ändå. Alarmet i mobilen är avstängt o bara det. Sen att man har en bebis vägg i vägg är en annan femma... 

Ledsen att semestern inte alls blir som jag tänkt och vet att dottern är minst lika ledsen... O minstingen...  Men men huvudsaken är ju att dottern blir bra. Är inlagd iaf till imorgon sen får vi se. Återbesök var nog nästa vecka och tog åtminstone 2v tills hon är återställd sen är det bara klabbet med hennes mediciner som redan var klabbiga då de håller på att ändra.
Hennes syskon hjälper iaf mig med att bekosta nya tågbiljetter så ner ska hon förr eller senare. Snälla barn man har <3

Sonen var på visit igår. Som han hade bränt sig. Blivit så dålig så han fått sjukskriva sig första gången på fyra åt vilket han hade ångest för... Tog en promenad med han själv. Mysigt. Han är en så fin kille och så klok att prata med. Ibland är det mer han som är förälder :-P min klippa.

Ska bli såå skönt att inte behöva vakna av alarm fast var ett tag sen jag gjorde det iaf. Inte sovit mkt sista veckan.
Vi börjar med ett par intensiva dagar. Imorgon ska busskort fixas, minstingens skor ska hämtas och glasögon. Sen måste jag ha billiga bra skor. Ev se om jag kan köpa en babymatstol att ha till systerbarn och barnbarn.
Med tanke på att jag går tröska runt med kollektivtrafik så tar det hela dagen. Skulle velat inom rusta med men får hålla pengarna liiite...
På tors ska det handlas till midsommar då syster med familj ska sova här. Vi ska ju till min pappa först o äta sill men sen blir det grillmys hos mig.
O så måste jag städa. Okej ta in syster men hennes man också. Det är bedrövligt vad det ser ut hemma...
Så är de två dagarna räddade.

Bild snodd från fb nånstans... Jag ska ha en gård med highland cattle, black nosed Wheel och alpackor :-) kanske ett par knubbsälar i en havssjö också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar