onsdag 25 juni 2014

en vecka avklarad

så ett par semesterdagar till har gått.
I måndags fick man fixa ordning här lite och handlat. packat till minstingen som skulle till kortids.
Dottern från Stockholm kom hem vilket var mycket trevligt. stora sonen hade hämtat henne på stationen så hon skulle släpa en massa nu  när hon är sjuk. Han stannade ett tag och vi satt ute på gården och grillade. sonen som stod för det. Blev pepparbiffar och baguette med grillad halloumi och tomater. jag bidrog med tzaziki och majskolvar. Till efterätt fixa han grillade bananer med choklad och marshmallows. var trevligt och gott =)
Sen blev det en massa prat tills vi kom isäng.
Igår åkte jag o stora barnen och barnbarnet in till Helsingborg för att spela minigolf på gröningen. I praktiken kunde det varit trevligt och det var det ju egentligen med men... ja var som när man var med dem när de var mindre och man skulle på utflykt. fanns en anledning till att man drog sig för det. Men man får försöka ignorera men är så tråkigt när det ska överskugga allt.
Sen blev det en tur till shoppingcentrumet för sonen skulle shoppa skor o kläder. han bjöd på middag där också =) och kaffe =) Bra med en tät son haha. han är så jädrans snäll mot sina syskon och mig <3 på alla sätt. och tack vare han lättade stämningen så småningom med. Sen blev det hemfärd. vi fick åka buss eftersom vi var för många för hans bil men vi e ju vana, ja alla utom sonen men han överlevde det med.
En skön semesterdag med många skratt! :)
på kvällen såg jag och töserna film, niceville. var lång men bra så vi orka med hela men nu börjar man komma sent i säng känner jag får ändra på det idag när minstingen kommer hem för då är det inga sovmorgnar direkt.

idag är det återigen en dag med halvmulet väder men vi ska ut o promenixa en runda tänkte vi. bla till bibblan. sen vid fyra kommer minstingen hem.

bråkat en massa med älsklingen med. Pratade rätt mkt om honom med barnen i måndags för jag brukar inte säga så mkt om hur det är osv men de fråga så får man ju svara och försöka sförsvara den soppan jag har haha. Och bara för det har han betett sig som ett..... och gett mig skulden för saker osv. blir så förbannad och i såna lägen är jag så trött på kommunikations svårigheterna, Vet att han mår extra dåligt just nu av flera anledningar men ge fan inte mig skulden för det...
Nä jag roar mig med mina fina barn istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar