fredag 6 juni 2014

Ibland är det bra att "tvinga" sig lite

Dåliga dagar. Bara konstatera att jag är i en svacka sen vad det beror på är en annan fråga.
Sängen är stället jag tillbringar mkt tid på. Inget blir varken hackat eller målat. Orkar bara inte... Lite saker på todolistan är fixade. Det enda som hänt i köket är att skafferiet städades. Har tvättat, handlat och det är det ungefär.

Var o hälsa på i minstingens blivande klass. Önskar jag gjort det tidigare. Så kunde jag protesterat. Detta kändes så fel och att efter blivit väckt inatt så kunde jag i te somna om o tankarna spårade in på detta o ju längre tiden gick ju värre blev det... What to do? Kändes så över huvudet på dottern. Fan... Hinner man göra nåt åt det?

Planen var att jag skulle till Malmö o träffa systrarna idag men då ena systersonen fått rs virus o legat på sjukhus gissa jag att det blev inställt men nä vi var välkomna. Då hade jag redan ställt om mig att vara hemma. Barnen ville ner o jag tvinga mig till att rycka upp mig. Hade jag varit hemma hade som vanligt inget blivit gjort jag hade mått dåligt för det. Jag hade inte orkat med barnen o slutat med att ligga i sängen o stirra på väggen.
Nu ligger jag hemma hos syrran med en snarkande minsting i samma rum o sonen i soffan.  Varit hos andra systern på em vilket var mkt trevligt :-) förutom att en boll hamna högt i luften ovanför fikabordet. Jag såg den sväva uppe i det blå o inser att detta är inte bra, nästa sekund ett bråk o jag är alldeles blöt. Kaffe över exakt hela mig. Vita o turkosa kläder. Systrarna skratta gott tur man hade extra kläder med. När vu hamna hemma hos andra syster tvätta hon dem som tur var :-)
En lugn kväll o trevlig. Glad att jag åkte. Mår bra här o nu. Hoppas jag kan ta med det hem igen :-)
Mina fina systrar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar