lördag 21 juni 2014

dag 1-4

så då har man avvecklat några dagar av semestern.

i onsdags var det dags att ordna med en massa ärenden. som att hämta minstingens glasögon som hon blev jättenöjd med och de blev så billiga jämfört med vad jag brukar betala att jag hitta en rabattkupong i metro gjorde inte saken sämre. o så fick jag hämtat minstingens sandaler, köpt sommarkort så nu kan vi iaf åka rundor i skåne =)
Fick köpt ett par t-shirts till sonen på rean, toppar och en bikini till minstingen. sen på ikea köpte jag en matstol till småbarn/bebisar så nu kan systers son sitta bra här med =) och barnbarnet prova och gilla det med. ja andra syskonbarn som dyker upp o barnbarn får så klart sitta här med. Köpte tre par sommarskor till mig själv för 250kr vilket behövdes. o så köpte jag en billig resväska som inte är någon man kastar rundor på flyg med men kommer funka bra för minstingen till korttids o kosta bara 99kr med ikea family så klipp. Inget onödigt alls köptes bara det som behövdes. Hitta inga shorts till sonen men köpt ett par på tradera nu... får duga...
Vi var ganska slut när vi väl var hemma igen.

torsdagen ägnades åt systembolaget, lite vin. sen skulle vi handla mat :( jösses med folk var så man var nära explosionsgränsen. fick handlat det vi skulle iaf o så blev det såklart fullavstämning som pricken på iet. Trodde vi skulle missa bussen men med lite tur så hann vi precis med. Fick städat lite iaf eftersom vi skulle ha övernattningsgäster. Att få rätt på köket någorlunda tog evigheter o då snackar vi inte storstädning ens :S städningen har verkligen inte varit nåt jag hunnit med/prioriterat på sistone.

o så blev det midsommarafton. sonen kom hem från sin kompis som han sovit ett par dagar hos. sen traska vi ut till min pappa för traditionell midsommar. Två av mina systrar dök upp så ingen jätteuppslutning i år men kändes som massa barn iaf.
Är så tråkigt o synd om min pappa. Knäet har lagt av, han har så ont o kan knappt röra sig. För en aktiv man som honom som alltid vid pyssla o pula med något, har två hus och en massa bilar, liten bit åker, traktor osv. o nu kan han inte fixa nåt. vet inte vad man ska göra heller inte så att han vill ha hjälp direkt heller. och utesakerna är inte min specialitet. kanske man kan komma överrens med några syskon att ta ett ryck hemma hos honom, en heldag.
men vi hade ändå trevligt tycker jag.
efteråt följde en syster med mig hem (o hennes sambo o son). vi grillade lite men hade blivit ganska kallt så åt inne men hela tiden hos pappa kunde vi vara ute iaf =)
min stora son kom efter jobb med så satt uppe rätt länge för att vara mig :p men alldeles lagom trevligt.
idag har vi inte gjort för mkt syster åkte hem mitt på dagen sen har vi varit ute en liten sväng, ätit rester o bara slappat efter ett par intensiva dagar.

Fått sålt lite på tradera men ingen jättevinst men ändå. ska lägga upp lite mer imorgon. Fick hem en klänning jag beställt idag, en ny o jösses vad fin den var o så skön... synd bara att man är så rund :/ Eller synd o synd, bara mitt fel...

Stora dottern stannade ett antal dagar på sjukhuset men fick till slut komma hem igen nu får vi se om hon är kapabel att åka hem på mån som var tänkt eller om hon får avvakta några dagar. ner ska hon iaf =) Vill hinna vara lite mer med syster också.

varit ett par kvällar med älsklingen också. och visst det är mysigt att träffas ute och se en massa i min bygd som jag inte så ofta kommer till utan bil men tråkigt att jag inte sovit med honom på ett par månader... Vi har det helt ok för tillfället annars men ja.. lite segt o snart förändras hans liv. skilsmässopapperna är klara nu iaf.

imorgon finns lite olika alternativ. slappdag och plocka fläderblommor eller åka på en mindre utflykt får se.
Nu fixa lite kvällsmat =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar