måndag 3 oktober 2016

Inte alls stolt

Jag är inte det minsta imponerad av mig själv för tillfället. Även om man ska vara snäll mot sig själv finns inga ursäkter som rättfärdigar just nu. Så besviken på mig själv. Men å andra sidan att vara det hjälper inte speciellt det heller.
Idag , måndag, ny vecka, nya tag hoppas jag. På tåget på väg till skolan. Ny kursstart.
Början av oktober, hösten har kommit nu de senaste dagarna men fortfarande räcker det med en tunn kofta. Mörkt har det blivit. Dags för värmeljus.
Förkylning på g, inte kul alls. Men inte ensam om man hör alla hostningar o snörvlingar bland passagerarna.

En mysig dag igår. Följde med älsklingen till Göteborg. Lite stulen tid. Så fint väder. Efter Hallandsåsen var landskapet gjort som för ett eget insta höst konto. Men man kan ju inte direkt stanna och fota på en motorväg.  När ärendena var avklarade leta älsklingen upp en bra irakisk restaurang och köpte lite mat vi tog med oss. Hitta en mysig rastplats som vi åt på. Det var så gott och mysigt.
Sen var det av hem igen. Jag gillar att åka bil, lyssna på musik, titta på landskapet som får förbi. Går kanske lite in i mig själv så är halvroligt sällskap.
Sen var vi hemma och verkligheten kom tillbaka.
Men var en bra dag i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar