måndag 31 oktober 2016

ännu en vecka

Tiden bara springer förbi. Har sällan ro att sätta mig för att blogga. Vet knappt vart veckan försvann. Har varit en del tentapluggande. En del föreläsningar. ja hemmasysslor. I lördags var det marknad här så gick på den. riktigt trevligt. Firat älsklingen som fyllt år. Nu är han lika gammal som jag var när vi träffades hehe.
Idag var det dags för tentan. Denna gången har jag faktiskt ingen aning om hur det har gått. Antingen klarar jag det, inte lysande men okej eller så gick det rent åt helvete. Jag hade behövt två dagar till sen så hade jag varit hemma.Men kan bara skylla på mig själv men vet inte riktigt hur jag ska få till det. Jag är alltid trött eftersom jag sover så dåligt. Har svårt att komma igång hemma och ingen bra pluggställe. Allt pendlande tar tid och kraft.
Idag har jag även passat barnbarnet. Inte största ork till det idag när man gick upp halv fem och sen hade fyra timmars tenta men men. Han är en rolig liten skit, mycket bus i den kroppen. Gått igenom ett grupparbete som ska skickas in imorgon. sen orkar jag inte mer idag. Imorgon ska vi få handledning i ett annat grupparbete, projektplan och jag har inte alls hunnit sätta mig in i mitt område... jaja. Ett arbete som ska skrivas innan fredag också, då det även ska redovisas muntligt. Sen blir det nog två halloweenfester denna veckan, shopping med sonen som behöver skor och jacka, liten utflykt med ena dottern, besöka kyrkogården. Jo denna veckan kommer nog gå fort. Nästa börjar ny kurs och den verkar minst sagt vara intensiv den med.

Just det fick min present av mig själv. En ny säng, en kontinalsäng. Happy. Köpte sängkläder till den för längesen så allt nytt, nästan en gammal kudde och ett gammalt täcke men resten. Som en säng för en drottning. Mindre säng än innan, 160. fler kuddar, 7 stycken och två täcken. Är som et drömmoln. Yngste sonen byggde ihop den till mig =)  önskar jag inte vakna så mkt men tyvärr. Dock mår mina höfter så mycket bättre =) ingen värk alls. jag brukar snurra rundor för det gör ont i dem hur jag än ligger. Bara det är värt varenda krona. Min gamla säng var minst sagt gammal och sliten. dålig bäddmadrass. resårmadrassen var rutig ingen fyllning över de fjädrarna. lukta unket. Nä detta var jag värd, första nya sängen sen jag var 13, 14 år. De madrasserna jag hade nu/innan var köpta begagnade när jag och småbarnens pappa separerade för 13 år sen. Så nu ska sonen bara bli bättre målare sen får vi fixa till lght lite hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar