fredag 21 oktober 2016

Jag ska kämpa

Så då var snart denna veckan över eller nja en sanning med modifikation. Sitter på skolan och ska plugga lite innan det är dags för eftermiddagens aktivitet. Är något event på skolan då forskare ska presentera lite av sin forskning om jag fattat det rätt och för vår del är det obligatoriskt att gå dit och lyssna. 2,5 timmar. Antingen blir det intressant eller dödstråkigt :p
Nya datorer på den platsen jag sitter på ny och jättehärliga tangentbord. Jag är lite töntig kanske men känns mycket roligare att jobba om man har roligt tangentbord. och det är det inte på min laptop.
Veckan har inneburit mycket skola, såklart, men det blir att plugga på i helgen också.
Den har även inneburit mycket egentid med yngsta sonen. Mysigt. Han har alltid varit lite av en gåta. Finns där men varit svår att komma in på livet, lite som sin mamma. men ju äldre han har blivit desto lättare har jag fått kontakt med honom. Han är nog den mest oegoistiska människan jag har träffat på. Men jisses vad han växer ingen man tittar ner på längre direkt.

För övrigt när det gäller skolan var min grupp och gjorde en intervju på patologen. Så kul! Jag blir så glad när man träffar så engagerade BMA som är så engagerade i sitt jobb och som verkligen tycker att det är roligt (den intervjun jag tänkte renskriva nu). Där kände jag att jag hade kunnat jobba. I nästa kurs vi har ska vi även dit på studiebesök. Jag är jätteback och misslyckats med en del här men har fått ny energi igen och kämparglöd denna veckan :) Lite rosenrot kanske lite att en segdragen förkylning som bara legat som ett störigt bakbrus börjar kännas bättre. Nu skulle jag bara behöva sova ikapp mig också.

Igår var en helt underbar höstdag som jag kanske inte utnyttjade till fullo men så fint ute och varmt var det. Nu har naturen verkligen slagit om till härliga höstfärger.

Nä om jag skulle göra det jag tänkte istället. I helgen hoppas jag hinna plugga en del, sova en del, träffa dottern och barnbarnet och så hoppas jag att jag orkar göra en rejäl söndagsfrukost. Planera för veckan och göra sista på veckans todo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar