onsdag 10 augusti 2016

höst igen på gott och ont

Trodde inte jag var helt redo men det är jag nog i alla fall, redo för hösten. Ja förutom att jag vaknade inatt och omöjligt kunde somna om för att tankarna började snurra mest ang min skola. Hoppfullt om jag redan börjar stressa upp mig för den. Fast jag är nervös, riktigt nervös. Inte som förra året nu vet jag ju vad som krävs och det gör mig nervös och att kursen jag faila i inte är klar, dessa ynka 5p. Jaja det är bara att hoppa på och försöka komma ihåg lärdomarna från förra året. Ska bli skönt att fokusera tankarna på något annat för jag har verkligen varit en övertänkare i sommar och det har mest varit negativt.

Sommaren då... Hur kunde tre månader gå så fort eller ja det har ju inte gått riktigt så lång tid men ändå. Ska inte vara fattig fler somrar om jag får bestämma men ja det gjorde jag denna sommaren också och jag ångrar inget. Lite ledsen att det inte varit bättre väder men ett par dopp i havet hann vi med. Jag har också lärt mig att mina barn är stora och inte behöver roas av mamma, om de ens skulle vilja bli det ( ja förutom minstingen, knappt där med). Nästa sommar ska jag nog fokusera på mig själv de dagar jag ev kommer vara ledig.  Kanske göra något mer rejält med barnen istället för småutflykter som de inte är intresserade av längre.
Hade inte råd med de saker jag hade velat göra men spela inte så stor roll egentligen. Blev inte av att umgås så mkt med syskon som jag hade tänkt. Och gick väl lite snett med kommunikationen med en syster. vet inte om luften rensades eller inte. Och ja svider väl att höra sanningen men nu vet jag. typ. Men har hunnit spendera en deltid med barn och barnbarn iaf. I början av sommaren var jag också lite mer med på att baka och laga mat sen falna det lite. Har inte heller gjort klart storstädningen. Men läst en del och suttit massor på min balkong så den var värd varje krona.

var på helsingborg festivalen två kvällar. en med ena dottern och andra själv. var helt ok. Lite sugen på malmöfestivalen på lördag men det är ju så trist att ta sig hem igen så får se. Fick lite matpengar av älsklingen. han kom och gav mig pengar på hbg festivalen också för han ville inte jag skulle gå där utan mat hehe. Han kan bara han vill. I övrigt så borde jag inte skriva mer om oss. vi har setts en del. Ena minuten tänker jag att detta funkar för mig men sen vänder det lika snabbt och jag bara önskar att han dumpa mig för jag verkar inte klara av att ta mig loss. så ja det rullar på upp och nedför backarna.

Idag åkte minstingen iväg till korttids och resten av familjen är borta så kommer att ha minst ett dygn för mig själv. ovant minst sagt. och här sitter jag och ser på tv, första filmen om narnia. hmm när man kan välja nåt på netflix eller vad som. men man kan ju inte annat än att älska narnia. Älsklingen var här ett par timmar också tidigare ikväll så helt själv har jag inte varit så länge än så länge. Minstingen kommer inte hem förrän på sön så ska bli skönt. På mån börjar sonen gymnasiet och sedan på onsdag så börjar minstingen skolan. Var i malmö i mån, hos min ena syster, och på vägen dit åkte jag förbi akademibokhandeln. Blev så sugen på att köpa pennor och block när man såg deras skyltfönster.
Det börjar bli mörkt tidigt på kvällarna, kyligt ute. Suget efter kura med mina ljuslyktor kommer.
sommaren blev inte som tänkt men inte så ofta det blir det, nu kommer hösten som en nystart så satsar på den med. Det har varit skönt att bara gå och drälla, inga alarm även om vi inte sovit överdrivet länge. men ska nog bli skönt med en vardag också. ska bara puzzla med mina tider och tillsyn av minstingen.
Se om det blir detta året jag tar tag i mig själv, får ngt gjort, vågar bli den jag vill vara. måste komma någonstans också och då menar jag rent fysiskt. se ngt mer än sverige.

jaha då blev det bara ett dygn i ensamhet fick jag veta... i need alonetime. får börja bo på hotell med jänna mellanrum haha. rik som man är, not.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar