tisdag 30 augusti 2016

full rulle

I helgen vakna jag och kände mig lycklig, var längesen det kändes så. av ingen spec anledning alls och inte så att något var förändrat men kändes ändå bra. Ena dagen vakna jag till solsken och andra till regn.
Vi var iväg till köpcentrumet och köpte lite kläder och skor, lite saker till skolan. Köpte en ny termosmugg så jädrans bra så nu blir det inget mer utekaffe även om jag inte köpt mkt sånt och det bara kostar 10kr på skolan så ändå... Sönerna kom dit lite senare så vi fick skjuts hem =) så mkt skönare än att ta sig hem med bussar och promenad speciellt med minstingen. På söndagen fick vi städat en hel del (inte avloppen dock) Beställt almanackan.
På sön kvällen kom älsklingen och då var jag inte spec på humör så var sådär...
Så på måndagen var det då dags att börja skolan igen =) kändes så nervöst som första dagen men sen när man gick ut från tåget och promenera mot skolan så bara kände jag mig hemma. Man såg alla studenter som skulle börja och det kändes som evigheter sen som jag stod där alldeles ny.
sen körde vi igång immunologin, blir lite knepigt men roligt. var lugnt första dagen med bara en föreläsning men sen lite tågstrul på hemvägen men kom hem och hann njuta av att vara hemma en hel timme själv i ett nystädat hem =) På kvällen firade vi sonen som fyllde 26år. han kom med kräftor och räkor för hela huset men vi lyckades få ner en massa så mätta blev vi. Och förutom att minstingen skulle flippa ut lite och en pmsig trött mamma skulle börja gråta för det så hade vi en trevlig kväll.
dottern och barnbarnet sov över då jag skulle iväg tidigt och morgonpassning inte hann ordnas så dottern var snäll och lämna minstingen till skolan.
Idag hade vi en lång dag, först öva vi på venprovtagning. om man säger som så så är det nog inte det som är min grej. Pinsamt, stackars kille som jag tog det på....  och ingen kunde ta ut något blod på mig nu heller. o m två veckor ska vi göra om det och samla vars fyra rör och sedan ska vi odla celler =)  sen hade vi två föreläsningar en om immunologi och en om cellodling.
blir två föreläsningar imrogon, seminarium på på tors, föreläsning på fre. sen är det föreläsningar och ännu ett seminarium nästa vecka och två uppgifter som ska lämnas in. veckan efter har min grupp labb hela veckan med cellodling.
Det blir minst sagt intensivt och långa dagar dessa första veckorna men kul. sen har min grupp två veckor på oss att skriva hemtenta.
Fick hem ina böcker idag lite sent. helt sjukt två böcker för 1100 för en månad... den ena undrar jag om vi egentligen inte hade klarat oss utan men immunologi boken verkar bra. engelska så klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar