onsdag 17 augusti 2016

krispigt

Har varit på väg att logga in och skriva ett flertal gånger men varit så trött på sistone och med en huvudvärk som klamrar sig fast så har inte orkat. Lite stress inför skola och allt som ska fixas antagligen. Hade några dagar utan minstingen och ett helt dygn själv. Men ja känns inte som dessa dagar användes lika effektivt. Älsklingen var här när jag var barnfri så var mysigt, även igår var minstingen isäng och inga andra hemma så då var det också mys.
Iofs har jag faktiskt fixat lite här hemma och möblerat om mitt rum. Blev kanske inte perfekt men med mina resurser så blev det helt okej. så nu har jag fixat så jag har en plugghörna där, funkar inte med köksbordet. Det är bra med plats men man måste plocka undan hela tiden, blir mer störd osv. Är ju inte så att det ena utesluter det andra men nu har jag valmöjlighet. Sen när jag får ny säng blir det nog riktigt bra =)
Dottern fick lön i måndags, märklig dag, så då låna jag lite pengar av henne så åkte vi tillsammans till busfabriken med hennes son och minstingen. Sonen började gymnasiet och kom dit sen. Var trevligt. Minstingen fick sina dippar ibland och jag borde vara van men det är nästan värre nu när hon är så stor. När hon bara börjar skrika om hon råkat hamna i nåt hon tycker är oehagligt. Eller när hon åkte nerför en stor uppblåsbar rutchkana och bara gick in i sig själv när hon landa och det är omöjligt att få bort henne. Inte som när hon var liten och man kunde lyfta bort henne precis. Damen är ju rätt bastant nu. Finns en massa såna saker som är så jobbigt som folk kanske inte tänker på. Var bara att kalla dit sonen för han är den enda som kan få henne dit vi vill. han är helt otrolig med henne.
Idag börja minstingen skolan. åttan. jisses.
Hur snabbt gick inte dessa tre månader, ja nästan tre då. och inte fick vi mkt gjort men men. jag måste ta avloppen här hemma denna veckan iaf. vill så inte...

Så härligt väder de sista dagarna som varit. soligt men med högre kyligare luft. så där riktigt höstkrispigt. Älskar fin höst.
Måste beställa skolböcker, ny almanacka, planera logistiken runt minstingen, så trött på det. tänk om...

Hade stora planer för dagen men känns inte som de kommer bli av hehe. Började se downton abbey igår så kanske blir ett avsnitt till frukosten och sen får jag se... kommer ju en ny dag imorgon:p och då äntligen lite pengar också. Får passa på att sitta på balkongen. så nöjd med den och den har varit välanvänd. nästa år ska den finslipas =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar