måndag 22 augusti 2016

något att se framåt åt :)

gick ju halvbra detta.
idag skulle vara som första januari för mig... ja och det kan man väl säga att det var också, med andra ord inte alls som jag planerat.
var en massa samtal som skulle ringas idag och med min telefon fobi så tar det litet tag att ladda upp, lite ursäkter här och där men sen tog jag mig i kragen och satte mig ner och skulle börja... första samtalet var det 40 min kötid.... nä la på. Nästa 20 personer före i kö... och var så forever, la på. Nästa behövde jag hjälp med i växeln då jag inte visste namn eller nummer, blev kopplad så jädrans fel så la på. Sen kom jag på en som kunde ha namn, mail o nr. fick svar lite sent. prova maila kom tillbaka med att det var en felaktig adress. Trötta mig. så tröttna, ta nya tag imorgon...

Avloppen var punkt två på dagens todo.... men så kom äldsta dottern och lite andra planer smiddes, nu ska det bli av, något att se framemot. verkligen en belöning :) lång väntan men saker ska ju planeras för att det ska bli av. weee :)

skulle beställa en almanacka men inte bestämt framsida så blev inget med det heller...

men suttit ute hela em, druckit frappe och njutit av solen får passa på :) sånt är också viktigt.
jaja kommer en ny dag imorgon. saker måste fixas och planeras inte många dagar kvar nu.
telefonsamtalen ska klaras av, mediciner beställas, matsedel planeras, mat handlas, sista städning och sortering ska göras, lite kläder och lite skolsaker ska handlas till mig och barnen, en sak fixas med skolan, räkningar betalas, almanacka fixas och saker skrivas in. Sen så är jag redo för två veckor mer intensivt skolarbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar