söndag 30 augusti 2015

högt och lågt.

Denna veckan har inneburit både djupa dalar och hög toppar.
jag har beställt och fixat med det mesta jag kan inför skolan men det innebär inte att sakerna har kommit för det. så står utan böcker, utan skrivare... utan labbrock men annars så.
jag har börjat titta i böckerna idag och det var ju aningens sent med tanke på att jag knappt sovit de två senaste nätterna och har rejäl huvudvärk, det är rena grekiskan kan man minst säga. Fattar inget!! så ja har inte gett mig själv någon bra start. Och ändå är jag mest sur för att jag inte gått ner i vikt haha. snacka om att ha rätt prioriteringar för sig eller inte...
Jag har haft stress inombords ångest och samtidigt känns allt helt overkligt fortfarande :(
fokus har legat för mkt på fel saker.
Igår var en trevlig dag som blev bättre och slutade i katastroff och ingen e mer ledsen för det än jag om jag bara inte. Om inte om fanns. Inom loppet av en halvtimme lyckades jag sabba en massa snabbt och enkelt och göra dåliga val... Idag vet jag inte... orkar inte...
ibland känner jag mig lika smart som en tonåring eller rättare sagt som den jag var och fortsatte vara, fel prioriteringar och attityden jag blundar och låter dig trampa på mig det blir nog bättre, kanske har jag fel fast jag har det mitt framför näsan. Ska jag inte växa från det beteendet?
jag behöver sova inte somnat varken fre eller lör och vaknat kl halv sju utan kunna somna om...

ska jag bara vakna omprogrammerad och pånyttfödd imorgon vid fyra halv fem? som en ny människa som ser framåt och glömt allt vad gårdagen heter. I wish!
Nä eftersom jag bara sprungit rundor och deppat hela dagen och inte alls gjort nåt vettigt eller jo bekantat mig lite mer med skolan, portalen, gått med i studentkåren (verka vara snabbaste sätter att få studentkorten) läst lite i kemin och tittat på uppgifterna med betoning på lite, så ska jag nu göra det jag borde gjort tidigare. middagen är på g iaf, kyckling och ris. pasta kokad till barnens pastasallad som jag tänkte göra på kycklingresterna så kan de äta det imorgon.  tvätten är klar och ska hängas. minstingens väska är packad ska bara skriva i loggboken om helgen. min väska ska packas, diskning, allmän städning, vattna blommor. duscha. sova...
imorgon hoppar jag och hoppas på det bästa.
helt otroligt egentligen... Första veckan blir inte riktigt så illa som befarat men sonen får fixa minstingen fyra morgnar och hämta tre och dottern en. själv hinner jag hem och hämtar en och kan stressande lämna en morgon.
två följande vecka vet jag att det blir ett par långa dagar och att det blir två veckor med bara tidiga morgnar. som sagt överlever vi sept så =)
Läser en bok om ett bed and breakfast vid Irlands kust... skulle vilja åka dit... bara chilla, promenera i det karga landskapet sitta på en lokal pub och bara inte tänka på något o så komma till en massa insikter hehe.
nä nytta var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar