söndag 23 augusti 2015

Dags att vakna nu...

Är tydligen inte så konstigt att jag inte varit nervös för skolan osv för jag har nog bara förträngt alltihop på ett vis.
men igår vakna jag på gott och ont. En vecka på mig att göra allt...  jag skulle så behöva min almanacka men den är iaf beställd idag. Alltid något. Pennor och kollegieblock införskaffa jag också för ett tag sen men thats it.
läroböcker: har hittat var jag ska beställa iaf så får göra det imorgon när jag har pengar. Två härliga tjocka historier på engelska, en liten på svenska som jag bokat på bibblan den enda som fanns. och så den fjärde som tydligen bara finns som e-bok jag hittar ingen annan iaf. Och vet jag hur en sådan funkar?? Näpp. ja att jag ska ladda ner den så långt är jag med. kan jag sen flytta den? gör inte stor nytta i den här segdatorn och min mobil är så pytte så ingen hit det heller. måste man lixom goggla rundor för att hitta det. Pinsamt bara. Mina tekniska begåvningar lär inte ta mig långt känner jag.
Lyckats logga in på alla sidor på skolan nu iaf och fann en massa att läsa. och rörigt. schemat på ett ställe, själva portalen på en annan sida och ytterligare ett ställe att logga in på för intyg, anmäla till tentor osv. O ja så då själva skolans hemsida.
Orka inte läsa allt och hitta inte allt på portalen och att ta upp något på denna datorn tar som sagt sin lilla tid. Hitta ett dokument om hur man låser sitt labbskåp och redan där körde jag fast, förhoppningsvis såg det mer komplicerat ut än vad det är. nåt kompendium vi ska läsa hitta man på hemsidan... hmm tack för den upplysningen exakt var då?
och så labbrocken som inte heller är beställd. vet inte vilken storlek, fanns länkar inne på inlogget jag fick tillgång till idag men fanns inte några med mina jätteärmar. och nej jag överdriver inte de är enorma på riktigt. och har jag bantat ordentligt, inte det minsta. kan man gå ner åtminstone 20kg på en vecka till att börja med?? Så kanske beställer där jag hitta men tänk så blir det helt fel, blir ju iofs rätt fel om jag inte kommer in i den med. Vi ska få låna bussaronger på skolan och den provningen ser man inte fram emot. Pms i antågande känner jag med det sagt lär det inte bli storsatsning på maten oavsett. Får se vad det blir imorgon då när jag har pengar och kan beställa.
busskort måste fixas i veckan.
vilka kläder ska jag ha?
logistiken på hur allt ska funka här hemma när jag e frånvarande. Jag måste planera mat och göra en rejäl storstdning denna vecka. Ska vara lättlagat och bra för barnen och bra för att jag ska kunna minska lite i vikt. vad ska jag ha med mig i skolan. Vet inte vilken grupp jag ska vara med i så vet ju inte mitt schema framöver förutom första fyra dagarna då alla går,
måste fixa allt med minstingen, passning, färdtjänst, inte ens skolskjutsen är klar än mellan skolan och hennes kortttidstillsyn som det är nu istället för fritids. sonen får ta en stor roll men inget man inte överlever. som tur är så är det ju värst bara första månaden men ja en mjukstart hade ju inte varit helt fel.
helst skulle jag ha hunnit storstäda hemmet, fått igång mig själv lite.
Framför allt så ska jag repetera en kemikurs och hinna göra alla övningar jag fick redan i juli :p ligger bra i mailen. behöver jag ta tag i min räknare, lever den ens och hur gammal är inte den jämfört med dagens.
ja o så ska jag jobba två sista dagarna. ingen lust alls, inte det minsta.
måste köpa en dator också och vet inte vad som blir bäst, vad behöver jag, vad ska jag ha, finns det hopp för denna? Ingen man asar fram och tillbaka en liten sak hade varit bra men räcker det?? och ska jag ominstallera denna behöver jag windows, och så behöver jag office, och pengar
Så ska man bara få igång hjärnan och bli av med trötthet.

måste bli av med alla tankar på älsklingen också. förhoppningsvis kan jag prioritera viktigare saker i veckan. bara för det ringer han och säger att han ev kommer :p

Jaja jag jobbar ju bäst under press :p
imorgon kör vi igång med tre telefonsamtal, jaga rektorn om skolskjuts, fixa färdtjänst, fjäska dottern för en em passning av minstingen, kolla upp lite mat och fråga sonen om vi kan storhandla i veckan, beställa böcker och labbrock, ja just det måste köpa en skrivare också. och så ska det börja pluggas, logga in igen på skolan och kolla lite mer. sära ut saker och ting.

Mitt i all denna röran sitter jag och letar efter soffor som inte alls har prioritet och inte ens finns budget för. vill så göra om här. hittat nya mattor, saker till sonens rum är uttittade, vill ha lite andra möbler också. helst hade jag velat tapetsera om men är inte min grej alls. Men det är ju inte alls viktigt...  och som sagt inget jag har råd med.
jag ska köpa:
dator, skolböcker, labbrock, skrivare, office och köpt dyr almanacka. plus räkningar som släpar efter sen sommaren.
men jag är glad, det ska bli nervöst och två veckor fram kommer bli intressanta men sen så. =)
(ibland tänker jag den förbjudna tanken att tänk om minstingen varit "normal" så mkt mindre jag hade behövt tänka på nu då men då hade ju inte minstingen varit min minsting heller och jag inte jag)

2 kommentarer:

  1. Det kommer att gå superbra med pluggandet! Alla är ju nervösa när man börjar något nytt!
    Stor lyckokram!
    Marie

    SvaraRadera
  2. ja man får ta det efter hand som det kommer =)
    Tack så mycket! kram

    SvaraRadera