tisdag 11 augusti 2015

en sak i taget, en dag i sänder

så igår åkte dottern hem igen efter ca  1 1/2 vecka här. kändes ganska lagom ven om jag lätt hade kunnat ha henne här ett tag till. Vi har iaf hunnit umgås i lugn och ro och även umgåtts med alla barnen och barnbarnet. fått badat en gång även om det var svinkallt. sommarmat och sommarspel ute. allmänt trevligt bara =)
Så för tillfället har jag fått min dos av det sociala :p nädå men skönt med lite ensamhet på kvällarna också. lagom är bäst.
har inte mått så bra heller, vet inte. Är mycket med älsklingen. jag vet inte riktigt vad som händer nu. ena minuten är han så långt bort och sen ska allt vara som vanligt. och är han onåbar så blir jag knäpp och jagar fast jag hatar mig själv då, och som vanligt är ju egentligen inte heller det jag vill. Just nu känner jag mig bara som jag befinner mig i utkanten och får inte veta nåt och jag hatar det. och det jag får veta läcker som ett såll... jag vet inte. varför lämnar jag inte bara. det är inte värt all gråt och sömnlösa nätter, nätter som leder till dåliga dagar pga sömnbristen.
trött på jobbet, bara några dagar kvar men känns inte ett dugg bättre för det.

Försöker få lite överblick över schemat även om jag inte vet vilken grupp jag hamnar i och säger som så att överlever jag september så överlever vi nog detta. sonen har lovat ställa upp så bidrar jag till insamlingen till hans dator. win win. men blir en tuff månad. då jag de flesta dagar börjar 8.15 vilket innebär att jag går hemifrån vid 6 innan morgonfritids. och ca 2-3 gånger i veckan så slutar jag klockan 17 och är då hemma vid halv åtta. men efter fyra veckor så lugnar det ner sig lite så sen får man se hur de andra kurserna blir.
hitta vilken litteratur jag ska ha också. blir två härliga böcker på engelska. nädå jag har säkert inte tagit mig vatten över huvudet haha. o så klart börjar vi med labb och kemiska beräkningar och har jag pluggat?? så klart inte.
måste få ordning på min sömn och framförallt på det som stör den.
imorgon funderar vi på att åka ner till Malmö för att  checka läget lite. vet ju på ett ungefär vart det är men då jag inte har många minuter på mig dagen vi börjar så vill jag vara lite mer säker. Lite överdrivet kanske men ja...
snart kasta sig i säng kanske och försöka tänka mindre och sova mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar