måndag 24 augusti 2015

sortera ut bit för bit ur den stora röran.

minut för minut, timme för timme, dag för dag.
ja det gäller att sortera och ta det efterhand. Har varit ganska duktig idag för att vara mig. Dock har jag inte vågat öppna min kemibok än :( Det är ju inte så smart.
Nu är iaf böcker beställda (ja förutom e-boken), labbrocken e beställd i stl enorm och räcker inte det får syster sy lite skarvar av lakan hehe. Skrivaren är beställd. Avbokat dotterns sjukhustid och det var inte populärt om man säger så. ringt och pratat med rektorn ang skolskjutsen. den blir inte klar förrän nästa vecka så fick ringa och beställa färdtjänst istället och beställa till helgen också när hon ska till korttids. Fick ringt kortidstillsynen och ändrat lite tider. Ordnat lite passning av minstingen från mellandottern. så ang dottern är det ganska klart för denna och nästa vecka.
Kollat lite på datorer, kan man välja en bara för den såg fin ut?
Betalt räkningar. handlat lite.
och tömt tvättkorgen. frostat av frysen och det tog sin lilla tid. packat min o minstingens väska inför morgondagen. ( kan inte alls påstå att jag ser framemot att jobb, jag har redan lämnat rent mentalt. att dessutom har någon som ska gå bredvid är ingen höjdare heller även om hon är trevlig. gillar verkligen inte när folk ska studera mig på det viset hehe)
så ja vad är mer att göra? PLUGGA, fixa busskort, färga håret, bestämma kläder, packa skolväskan :p , gå till bibblan och låna en skolbok, göra matsedel. komma på mat jag kan ha med, planera mellis som dottern ska ha med sig varje dag till tillsynen. Hade behövt fixa alla kläder som ska läggas ut på tradera (orka). fortsätta städning, åtminstone kyl och vaskskåp. ja finns alltid en massa annat som ska fixas till men känns som läget är lite under kontroll. ja förutom baggisen kemin.
Men är bra störigt med de två jobbdagarna så mitt i vägen.

ja o älsklingen var här igår. och saker bra la sig till rätta. inte något han sa men bara något jag känner på mig. Och det kändes trots allt helt ok. det är som det är.
idag har han varit supergulligt och ringt flera gånger, inte så ofta numera jag skrattar så mkt när jag pratar med honom. Det får vara bra så, jag släpper resten. inte mitt problem. ja jag kommer sakna honom men saker blir ju sällan som de var förr...
nähä ut med lite sopor, vika handdukarna i torktrumlaren och sen tidigt i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar