tisdag 4 augusti 2015

Inte riktigt som tänkt.

Den här sommaren blev som vanligt inte riktigt som jag tänkt men å andra sidan tänker jag så mycket så...
Vädret har ju inte riktigt varit med alltid, ekonomin blev inte riktigt som tänkt. Men en del guldkorn har det ändå blivit och jag känner mig rätt utvilad om än inte utsövd.
Igår var ett sånt guldkorn då jag mötte mina barn efter jobb på badstranden. Dock var det kallt så jag och dottern fick ännu inte doppat oss i åt men sönerna fick ju visa sig på styva linan men inte ens de blev kvar i vattnet mer än några minuter. Men det var fint vid havet så bortkastat var det ju inte. Sen åkte vi med sonen hem till mig. Spela en massa krocket på gården (sönerna kunde dock fått klubban i huvudet ett par gånger, störiga typer ;-) )
Avsluta kvällen med film och så blev det såklart alldeles för sent i säng men men.
Ja vi hann äta rullar av libabröd med dotterns pulled pork också.
En alldeles enkel vanlig kväll men ett guldkorn av sommar.
Tråkigt och jobba idag för idag hade det kanske gått att bada men men. Minstingen kommer hem idag också så blir inget kvällsbad.

I övrigt har jag bara skolan i huvudet sådär nykär känsla.
Konstigt nog, för att vara mig, mer lycklig än orolig. Massa praktiskt jag inte har koll på saker som ska införskaffas men kommer tid för det med antar jag.
Att misslyckas finns inte längre på kartan dock finna domedagstankar i bakhuvudet som att jag ska missa nåt avgörande mail, att jag inte tackat ja (fast jag dubbelkolla) att csn ångrat sig, att det blir för svårt, att det inte kommer funka med minstingen.
Men det löser sig. Vill bara vara en månad fram när allt lagt sig på plats samtidigt vill jag njuta denna månaden som att vänta på julen :-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar