fredag 23 januari 2015

en massa gnäll bara

inte mycket till uppdateringar här inte...
Orkar verkligen inte. sömnbrist. total orkes lös. knappt jag orkar det jag måste bara.
Förkylningen har tagit tag i ett tredje varv nu, denna gång med rejäl hosta. Härligt en månad med förkylning. skulle bara vilja vara hemma och ligga i sängen och kurera mig.
Hade inte tid egentligen men idag gick jag och la mig igen när barnen var i skolan och sov bort fm. hjälpte tillfälligt.
barnbarnet är inte direkt tystlåten så hjälper inte till, älsklingen stör... jag stör mig själv...

barnbarnet och mellandottern åkte iaf iväg över helgen så skönt i em. fick städat lite, genomskitigt här men bra mkt bättre nu.
Sen åkte minstingen till korttids och då blev det rejält lugnt här. sonen o jag lyxa till det med hämtpiza men var inte alls god =(
nu är det häng framför tvn skönt ha soffan för sig själv, tända ljus.
Skulle vilja tillbringa en vecka så här, vilandes i lugn och ro, ätandes på apelsiner massa sovande. men kommer inte hända... får försöka ta mig till jobb imorgon igen. sjukskrev mig ju för ett par veckor sen ett par dagar så känns inte ok att göra igen fast jag velat, och behövt.

känner mig som största gnällröven vilket jag säkert är...  är väl därför jag inte skriver så ofta heller.

nu njuter jag iaf av en lugn skön tyst kväll och hoppas på en bra natt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar