lördag 15 november 2014

Sakta men säkert vänder jag åt rätt håll igen

Sakta men säkert börjar det vända. Sjukskriven en vecka, så långt under isen så jag började bli lite nervös. Nästan så man fundera på läkarhjälp. Men nu känner jag att det redan ljusnar igen. På nåt vis är jag ändå positiv även om det kanske inte märka så mycket alltid utåt...
Men jag kämpar på även om livet i mångt och mycket just nu känns som en lång prövning. Men jag ska igenom och funderat på lite strategier. Ang hemsituationen så önskar jag bara att alla förstod vad jag mena och att vi hjälptes åt...  För tillfället har ju varit lite påfrestande då barnbarnet är på väg att få tänder och dygnet runt smågnyr som en kissnödig instängd hund. Enerverande. Minstingen o jag varit sjuka...  Men ja sånt går ju över...
Önskar bara var mindre rörigt hemma o då menar jag inte bara saker utan hela atmosfären.  Men jag har planer för hur jag ska överleva denna vinter hoppas det går att genomföra bara...
Jobbet... Ja är väl mest som det är... Är tillbaka idag och känns ok trots allt, lite störigt bara när vikarier skött stället hehe. men ang karriären så har jag ju planer för det med...
Kärleken... Ja förhållandet är ju som det är men träffa honom i tors och det var min mysig glada kille som var tillbaka. Det var bara så mys och energipåfyllande. Sov där inatt och kanske inte lika amazing men mycket bra. Tror ser är för mkt mer alla demoner som spökar inom mig, han öppna fel dörr så nu ska jag försöka mota in och stänga den dörren igen. Livet blir bättre om jag kan hämta lite energi där igen. Känner mig dränerad minst sagt.

Hälsa och ekonomin har jag också gjort upp planer för. Inga drastiska men hoppas hållbara.

Känner att jag börjat ta kontroll igen, samlat ihop tyglarna och putsat glasögonen.

Gillar fortfarande vädret. Mys. Drar ihop sig till julpyntning. Julen får prioriteras på vissa områden andra släpper jag för att överleva. Jul blir det iaf...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar