onsdag 26 november 2014

det blir jul ändå...

ja det var inte mycket man fick gjort denna lediga dagen.
Betalt räkningar, hämtat medicin, handlat lite, bibblan, tvättat, matlagning, disk. var väl ungefär det , inte mkt julastädande eller pyntande här inte...
Fixat några mail också... hela todo är inte avklarat men en del iaf. Skulle logga in på jobbportalen med men då har jag såklart glömt lösen, igen... störigt när man ska byta med ett par månaders mellanrum och får inte ha något med de senaste tio lösena att göra... jag borde skriva upp... så nu har jag låst mig ute igen. *suck* orkar kanppt böka med det från jobb heller för den datorn är riktigt dålig. tycker jag min är seg så är det inget mot den...
har ju iofs beställt hockeybiljetter, bytat färg i skrivaren och fått de utskrivna. Hämtat barnens termobyxor också... så ser man det så så e lite gjort...
För att julen ska bli som jag vill skulle jag behöva aningens mer pengar och att familjen försvann en vecka och semester den veckan eller lite jobb åtminstone... men det kommer inte hända och jag får inte mkt gjort när jag har minst två i hasorna hela tiden. Och jag börjar nog bli gammal men ljudnivån här hemma hela tiden. jag vet jag gnäller men barnskrik, gråt, gnäll och även glada ljud som väldigt bankande och skramlande från morgon till kväll är inte så jag tänkt mig det när minstingen äntligen har börjat dämpa sig...
men som sagt så är läget och som de säger i ikea reklamen det blir jul ändå.
Och ja det blir det... känns tråkigt men jag får ta det som det kommer. orkar inte stressa rundor med det... jag tar fönsterna på fre o får upp adventspyntet iaf och köket ska städas sen får man se. De som är missnöjda med för lite jul här kan ju hjälpa till så att säga ;) äldsta dottern har ju varit min klippa sen jag börja jobba men nu är det första julen utan henne och jag orkar inte hålla samma tempo som livet ser ut just nu så så får det bli.
imorgon blir det hockey med sonen... värdelös kommunikation med bussar etc men det får gå det med... och dyrt blir det men räknas in bland sonens julklappar han önskar ju typ inget iaf. ett gammalt ex kunde gå med oss och köra oss vilket jag tyckte lätt bra med skjuts men det ville inte sonen så vi får hoppas vi kommer hem iaf...

jag borde vara i säng för längesen men så skönt när lugnet äntligen lagt sig här... kommer straffa sig imorgon... hade behövt kolla upp julgodis o bak tänkte handla direkt på fredag morgon men det är inte gjort så får se hur det blir... som sagt jul blir det ändå...

men nu får det bli sängen... imorgon jobb och hockey...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar