måndag 27 oktober 2014

Riktigt bra

Haft en riktigt bra helg på det stora hela.
I fredags var det dags att åka i se teater. Glada Hudik med deras version av trollkarlen från oz. Jag är lite kluven, den var bra men inte alls så bra som jag trodde. Det är ju lite en annan sorts teater, givetvis men samtidigt så bra så man kanske jämförde med vanlig? Men vilken jättegrej när man tänker på allt runt omkring. Dessa människor har ju alla sina egenheter som gör de mer eller mindre lätta att ha att göra med i alla situationer. Men var roligt att se hur duktiga de var. O nu kan man skryta om att ha sett Ica Jerry haha.
Vännerna jag var med mingla runt med allt o alla så bara hänga på hehe. De hade ätit middag innan med teatern men den hann jag inte följa med på..
Var en ttrevlig kväll iaf.
Skjuts hem, skönt. Lite senare kom älsklingen och fortsatt trevlig kväll eller ja mer natt kanske. Somna sent så sov rätt länge vilket jag inte är van vid...

Fundera på att skita i marknaden men så var min bror där så gick ner o gick en runda med han o hans familj. Kul! Var längesen vi träffades. Några timmar mellan och ändå har vi inte setts på tio månader tror jag. Sen följde jag med hem så fick jag steka  hamburgare för det var vad barnen ville ha :-) minstingen kom hem mitt i men nu försökte hon inte ena leka med dem. Lite kul ändå att hon själv börjat tycka att hon är stor och inte på barn nivå längre.
Skulle egentligen åkt o bada med minstingen o kompisar på sön men minstingen hade varit trött på korttids med så vi avboka o tydligen fler sjuka så träffen sköts upp, bara lugn hemmadag.

O lika mkt som jag sväva på rosa moln så är jag nere o kravlar i verkligheten igen... Men tröttsamt tjata om det men ibland är hans tänk så skilt från mitt så jag börjar tro att han inte växte upp några timmar med flyg härifrån utan någon planet långt bort. Men ja set är som det är och antagligen var han mer eller mindre sån innan med eller ja lite mer nu men kom inte från det blå. Mer jag kanske som inte giter som inte är på samma punkt längre som numera tycker det spelar roll med vissa saker. Jag kan inte leva upp till något och bli något som är omöjligt. Vi vet och inget som vi tänkt heller och ändå, ändå tar jag det personligt... Till viss del....

Noll lust med jobbet..  snart möte med gruppledaren... Mellandottern ok barnbarnet kommer hem idag... Saknade men inte som inneboende...
Trött på det mesta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar