torsdag 16 oktober 2014

kanske mer veckovis

Lite tjatigt men nu har det gått en vecka igen sen jag uppdatera...  jag är trött och folk uppe på mig hela tiden. krav och måsten känns det som... sen har jag sovit så otroligt dåligt ett par veckor vilket inte gjorde underverk direkt. Fast två senaste nätterna har känts bättre.

Mitt humör har minst sagt varit svajjigt. känslor som sprutar åt alla håll och vars ursprung ibland känns som om de kommer långt tillbaka ifrån och blandar sig med nutiden.
Jag vet känner bara ett missnöje som skaver, uttråkad, trött, stress och oro inombords utan att veta vart den kommer ifrån.
orkar inte med mig själv bara... jag vill bara vara ifred. I helgen var jag rätt ifred. minstingen på korttids och jag hos älsklingen som knappt var hemma men kändes inte bra det heller...
fast samtidigt njuter jag av de små stunderna... hösten är helt underbar.
barn och barnbarn är ju finast (iaf i små doser :p )

hunnit städa halva källaren iaf. Sortera lite i lådor... mest barnteckningar, deras skolböcker och saker från slöjden. mina dagböcker och bokmärken... mina servetter och suddi som jag var mer intresserad av har försvunnit genom åren tyvärr. fundera lite på när man var där nere och rota rundor om man verkligen ska lämna kvar saker som barnen kan läsa om man skulle dö nångång. men får hoppas det dröjer ett tag så jag hinner fundera.
en dag till därnere sen ska det vara klart. halva förrådet är belamrat med mellandotterns saker... stor hög skräp spec från sonen som han bara lämna...

Storstädat vardagsrummet och möblerat om. Nu blev det fortfarande trångt går ju inte komma ifrån men blev mer uppdelat och de inneboende fick hörnan längst in så känns bättre om än inte bra. fick iaf tillbaka mitt vardagsrum känns det som. halvdåliga sittplatser men det får vara så. jag måste spara så jag kan köpa en ny säng till mig och en ny soffa så småningom. Funkar inte såhär längre. har gjort sitt.
Finns så mkt jag vill shoppa. pengar behövs dock för det och egentligen är det inget nödvändigt men upplyftande.
ja ajg är tyvärr sån... sucker för de snabba kickarna...  önskar jag kunde vara mer långsiktig... kommer kanske en dag det med..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar