onsdag 8 oktober 2014

allt på en o samma gång

fattar inte hur tiden kan gå så fort utan att man får något vettigt gjort.
Mitt minne är iofs så dåligt nuförtiden så jag kommer knappt ihåg vad som hänt. dras med en jäkla huvudvärk också. Så trött på liv och stim omkring mig mer eller mindre alltid. barnbarnet superförkyld och en massa skrik på nätterna. När han varit tyst har jag sovit dåligt o drömt en massa. Förstår varför män så lätt kan ignorera barn på natten, ren överlevnad för att överleva jobbdagar hehe.
trodde jag var ung mormor men känner mig för gammal nu.
Passa lilla sötnöten idag när hans mamma var hos tandläkaren. Ålar och klättrar över en hela tiden.
fast helst hade jag bara velat ligga i ett skönt hotellrum. jag, skön säng, bra bok, tv o go mat.

sonen har iaf hunnit fylla 14, min fina son <3 Inte så liten längre. dåligt samvete för dagen kanske inte blev som den borde bli men men. han är inte så kräsen och bryr sig inte så mkt. glad för kläderna o sakerna han fick tidigare då han var med. o så fick han en mobil av mig och släkten i norrland, tyvärr fatta jag försent att ett nytt simkort skulle beställas så ett par dagar sent fick han igång den och då var det ett ovanligt stort leende på den killen. Annars e det en kille som e sparsam med att visa känslor, norrlänningspåbrået.

Sen kan jag inte komma på något mer som hänt. bakat bröd, morotsbullar och kanel/vaniljlängder. Vilket var smart när frysen redan var full men gick att pressa ner. Lustigt att dottern gjorde samma längder och ingen av oss gjort dem innan, dessutom lyckades vi få dem att se likadana ut och det var inte som på bilden. men gick ju att äta ändå. bakade en äpplesockerkaka innan i veckan med.

älsklingen sov här en natt men det var inte så spännande känns som att det är så mkt med hans o hans liv nu så det nästan överskuggar mitt.
Beställde kläder på rean idag fast jag inte skulle. börjar med vettigt till minstingen o sen blev det lite men det är ju billigt på rean till mig. men jag försvarar mig med att jag sålt mkt på tradera för att kunna köpa lite nytt så det så! Blir ju mindre kul på Ullared men kan jag överleva hoppas jag.
Även om det dykt upp en o annan extrautgift för nästa månad med. tradigt men what to do?

Lustigt att typ hur många män som helst från det förflutna tagit kontakt med mig denna veckan. Hur kan det komma sig att de alltid kommer i flock? Var ju roligare att höra från vissa än andra om man säger så och jag är inte samma som förr men vissa män verkar inte ha kommit så mycket längre...

att bo i kollektiv är så inte min grej. så lugnt och skönt när mellandottern var borta ett par dagar men nu är vi tillbaka i det vanliga. 
håller tummarna att minstingen inte blir sjuk till helgen så blir en lugn helg med henne på kortids. kanske jag rymmer till hbg. även om hans lght inte e så mysig med möblerna framförallt så e det ofta tyst.
jag har så blivit en gammal tanta. ljudkänslig, ser inget, orkar inget, ont överallt och kommer inte ihåg nåt... var så kul att passera 40.
På tal om ont så ska man inte tappa frusen portbit av lasagne på foten. jag lyckades få den på foten vid tå nr 2 nu har jag en svart tå och en halvblå fot. gjorde rätt ont ska jag säga...
Nä nu är maten klar så får väl servera. stekt panerad torsk, potatis, kall dillsås, grönsaker och citron. gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar