onsdag 1 oktober 2014

om man hade anat eller vetat, hade man då...

ja med man menar jag ju då jag.
Om jag hade vetat då då när jag träffa älsklingen på discot första gången, hade jag då fortsatt med att inte svara när han ringde eller inte ens gett ut numret. Tog ju ändå närpå en vecka innan jag svara...
Man kan ju inte påstå att man har något svensson förhållande. Inte heller känner jag mig som älskarinnan... bara som ett liv vid sidan.
jag borde känna mer tycker jag, men är väl lite så att jag inte tar ut något i förskott innan jag vet och så är det som att det känns att han alltid haft ett annat liv med människor som jag inte känner även om jag vet hur många ser ut... Att även detta tillhör hans andra liv och inte kommer beröra mig. Fast nu kanske det visar sig att det kommer göra det och jag vet inte riktigt hur jag ska ta det.
Hans liv är extremt rörigt nu och som jag sagt innan så är jag inte helt med på alla turer (vi har ju fortfarande lite språkproblem också)
jag undrar hur han tänker om han ens gör det men å andra sidan han har inte så många val än att handla som han gör. flera steg bakåt kanske man kunde gått en annan väg kanske hade det varit smidigare då men alltid lätt att vara efterklok...

rörigt på jobb med... chefen ska bytas ut och info är dålig... men fått klart att medarbetarsamtal ska bokas med gamla chefen och vem som är min gruppledare så ska väl bli bra det med... vet inte hur öppna kort man ska köra med på samtalet heller, vilket som gynnar mest. den dagen den sorgen.

jag rymde hemifrån lite idag men inte så kul direkt. skulle kolla älsklingens post och sen blev jag kvar där... inte alls bekvämt där men tyst åtminstone.
Sen kom han hem nu ikväll så var väl lite onödigt att kolla posten men men... Hann göra lite nytta hemma med som tvätta, byta i sängen, städa lite. laga god mat. har faktiskt fått tillbaka lusten att laga mat igen och tycker det är kul fast fantasin tryter lite dock.

är mamma-vinkväll på fredag men känner att jag borde vara hemma med barnen istället sen är det ju jobbhelg. så får se. Tänkte kanske åka inom älsklingen efter jobb imorgon och då blir det lite mycket man lämnar dem.
Mellandottern och barnbarnet ska iväg över helgen. störigt att det inte är nästa när minstingen ska vara på korttids men svårt att påverka utan att dottern ska ta det på fel sätt så får väl vara som det är.
Myst massa med barnbarnet idag med så söt och glad idag, ja annars också men riktig solstråle. Fått två tänder nu så ska gnagas en massa så om det är mormors näsa eller kinder. och massa stora blöta pussar haha. sötisen <3

nä är väl dags att försöka sova. inatt kunde jag sova men då somna jag å andra sidan alldeles för sen istället.
ska kanske bara sova nästa helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar