torsdag 14 juli 2016

so far

Än så länge har inte denna sommaren levt upp till mina förväntningar. Mina barn säger att jag alltid har för höga förväntningar. Sen får jag skyla mig lite själv också som den overthinker jag är så har jag fastnat i tankar och inte i handlingar. Vädret i detta hörnet av sverige har verkligen inte heller visat sig från sin bästa sida. Har funnits ljusglimtar såklart också. som första dagarna när det var varmt och vi hängde på gården jag och alla barnen. Eller när vi var i min brors hus och var vid sjön satt på bryggan med fötterna i vattnet och titta på mina barn som var glada och lekte. Min balkong har fastnat lite innan helfärdigt men jag är ändå så nöjd med den och sitter så ofta där ute.

Pengabrist har inte varit någon höjdare även om älsklingen hjälpt mig lite på den fronten så har det varit knapert och jag visste ju om det men inte roligare för det.
Mina barn vill inte dirtekt göra något utan är så nöjda med att sova och bara hänga hemma men jag får dåligt samvete för att jag inte roar dem och för att de inte gör något men om de är nöjda så borde jag kanske släppa den stressen.

Jag får försöka komma på vad jag tycker är roligt, har grubblat lite på det och jag vet inte. Mitt liv har varit så fokuserat på mina barn så enda jag vet är att jag gillar att läsa för det har jag alltid gjort men annars..?
Ja man är ju sin egen lyckas smed. Nu är jag halvägs i sommaren ungefär så får se till att resten blir lite roligare. Inte mkt mer pengar men ska bli så jag klarar mig hoppas jag. får se till att ta mig ner till malmö lite o träffa syrrorna iaf. Sen har jag lite mindre småutflykter som kanske barnen vill som inte ruinerar. Njuta utan dåligt samvete av att bara hänga, sitta på balkongen och läsa...

bakat har jag gjort en del iaf men kanske ska bli lite mer planerat bak och matlagning. Lite mer motion för att få upp energinivån.

situationen med älsklingen drar ner. jag velar och vacklar hela tiden om vad jag ska göra... Vi bråka så mycket idag. Han har ju sina egna problem också så mitt "gnällande" gör väl inget bättre men ja han hade ju kunnat slippa en del av det om han bara berätta lite mer. Iaf så åkte han och fixa en ny telefon i sitt namn till mig. Min sjunger verkligen på sista versen så behöver en ny men inte haft råd och med betalningsanmärkning får man ingen på avbetalning. se om han kommer och lämnar den imorgon kanske. =)

I övrigt sitter jag mest bara hemma och livskrisar. Blir så trött på mig själv... vilket inte ger mer energi. men 40årskris är inte helt ovanligt så tröstar mig med det.
Blir mer och mer nervös för skolan, är det verkligen rätt? hann inte tänka under terminen och är det itne för svårt för mig egentligen och hur ska jag få till allt med minstingen som måste ha tillsyn...

nä nu får jag ta tag i kvällsmaten, fyllda pitabröd. sluta grubbla och göra mer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar