tisdag 26 juli 2016

inget om inget

sitter inte så mycket vid datorn och tiden går undan samtidigt som inget händer. eller ja lite... det som är mest beständigt är tröttheten.
Hade några bra dagar när minstingen var på korttids, försökte tänka mindre på andra och mer på mig själv. En heldag i stan, badat, var med älsklingen på yrkeskörskola, medan han var där så promenera jag i ett fint naturområde i närheten, lite varmt dock. Hade syster på ett trevligt spontanbesök. var helt okej när minstingen kom hem i söndags. igår var vi och bada igen och idag har vi suttit på gården med majoriteten av mina barn och barnbarn. På fm har älsklingen varit här och vi har pluggat teori till körkort.

sommaren blev såklart inte alls som jag ville eller jo delvis men min ork, motivation tog slut innan den ens började.
Efter jag skrev förra inlägget fick jag också en klarhet i en sak och nu strider jag lite med mig själv hur jag vill hantera denna vetenskapen. Jag är glad jag vet men samtidigt vet jag inte hur jag ska förhålla mig, vad är rätt för mig att göra.

Mest av allt vill jag bara rymma hemifrån, från allt egentligen. Men samtidigt vet jag att det inte kommer hjälpa jag kommer inte komma tillbaka som en ny människa. jag vill göra något men vad. Kom av mig helt med min storstädning/utrensning av lght.

borde skaffa mig en dagbok för kan inte skriva allt här heller.
Ibland tänker jag att jag borde gå och kolla om jag lider av depression, när allt är grått och svårt vara glad.

snart är sommarlovet slut och jag är nervös, för hur jag ska klara skolan, för hur jag ska lösa allt med minstingen nu när sonen börjar gymnasiet.

jag borde sätta upp riktiga målstolpar, något att kämpa mot, något att se framemot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar