fredag 1 maj 2015

Ser framemot

Idag ska mellandottern och barnbarnet åka iväg, först till min syster och sen till en kompis. Vara borta en vecka. Och även om jag såklart älskar den så ska det bli så skönt för mig och för alla. En paus känns välbehövligt. Lugn och ro. Göra som man vill, tystnad.
Tyvärr är det jobb i helgen men men... 
Nästa helg kanske jag får vara hemma helt själv, hade varit så nice. Skulle egentligen på fest då med och gå ut och äta men får nog hoppa det då kassakistan redan är tom.
Ska försaka omstarta mig denna veckan. Inte så mkt jobb, ett möte och följa med älsklingen med hans son på ett viktigt läkarbesök. Inget jag brukar men just detta känns som jag behövs och jag har ju erfarenheter av det så.

Nu ska jag iaf köra igång städningen iaf så man kan bara slappa sen när de åkt.
Nästa vecka måste jag börja ta tag i saker inför hösten med. Tiden har runnit iväg och jag känner anings panik. Tror jag förneekar lite och samtidigt vill jag inte satsa när jag inte ena vet om det går. Min framtid hänger till stor del nu på csn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar