torsdag 4 december 2014

blir jul i alla fall.

går långsamt framåt, jädrigt långsamt...
Nu är iaf minstingens rum julstädat och stjärnor uppe i sovrumsfönsterna och halvfärdigt i köksfönstret. Men är märkligt när man får ordning på ett rum så förfaller resten av lght med en oroväckande fart. så ja... får se om man har tur att det bara är jag och sonen hemma på söndag så man kan få lite gjort då. lördag ska nog bara mysas.
Lite tråkigt här hemma luktar inte jul ens... har inte hunnit baka, finns hyacinter men knoppar än. inga pepparkakkor som hänger på väggen.
på toaletterna finns dock tvål med juldoft alltid nåt.
i sön hämta sonen mig på jobb iaf och sen åkte vi och handla adventsfika, inte helt rätt ska ju vara hemma bakat förutom pepparkakorna men det får vara så. Blev iaf mysfika med barnen. har inte ens fått fram adventsljusstakarna och inga stearinljus är inköpta till dem heller.
men som sagt lär bli jul iaf.
fick en del julklappar handlade idag.
varit mkt jobb sista tiden, ett jobbmöte jag inte såg framemot gick över förväntan så var ju bra...
dagen igår gick åt till todolistan, så nu har jag faktiskt i princip fixat allt på den. varav det mesta handlar om minstingen. Det är så mkt småfix som ska ordnas ang henne hela tiden som man nog inte tänker på om man inte själv är i den sitsen.
Är så otroligt glad för mina barn. De e så snälla. helt otroligt. Sonen rädda min december alldeles spontant. så tacksam.
Blir nog lite mer egentid med yngsta sonen på lördag med. känns som vi hunnit med en del sånt nu. mest var väl hockeyn förra veckan. nu r han ute och åker provrunda i stora sonens nya bil. hade varit så kul om de kunnat umgås lite mer. de har ju en åldersskillnad som blev märkbar när stora sonen flytta men nu börjar de kunna få lite gemensamma intressen så kul!
fast även om mina barn är underbara så...

Nä en dusch nu och sedan sängen. haft två lediga dagar men imorgon jobb igen. Minstingen ska till korttids imorgon och yngsta sonen hämtar henne på fritids o ser till att hon kommer iväg med taxin. Han är så hjälpsam och oumbärlig.
idag fick jag en julklapp av mig sjlv som en sporre till mitt nya liv nästa år, det ska bli av så är det bara.

älsklingen har mkt problem igen mer än vanligt så igår var han lika "rolig" som för ett par månader sen. och jag orkar inte en sån vända till. ja det är synd om honom har har ju inte oddsen för sig men jag tänker inte ta det. Det får finnas en gräns okej om man mår dåligt men man går inte över vissa gränser spec inte som vi nyss varit igenom detta nyss...
Får se om jag träffar honom imorgon. hänger på honom till stor del.

jag har ingen som helst koll på nåt men knner ändå att det är en bra december. glad för det lilla och lär väl vara klar när allt ska ner igen. men så har jag också för mkt. Jul för mig är inte röd förutom minstingens rum. den är alla färger nästintill, mkt glitter, massa belysning och ljus.
en jobbdag till sen myshelg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar