söndag 21 december 2014

Inte som man tänkt sig...

En repris, jag e trött... Såå trött..  jag vill sova och vakna när jag e utsövd. Jullov ledig från jobb, vara uppe med de äldre se julfilmer men så kommer morgonen och natten. Jag sover för nära barbarnet minst sagt och har väl fortfarande lite modersinstinkt kvar. Dottern har inte haft mkt hänsyn innnan o inte nu heller. Ja på nätterna kan man ju inte direkt hjälpa om den lilla vaknar men bara för att de går upp tidigare på morgnarna... Nu ha bebin fått en rolig julklapp som redan öppnats. En härlig telefon med många knappar och ljud man inte vill ha direkt utanför sin sovrumsdörr....
Morgonstund har guld i mun.
I fredags blev jag inbeordrad på jobb, lyckades få ner timmarna lite men störigt iaf spec när det var för en person som jag inte fattar vad han gör på jobbet överhuvudtaget måste ju finnas nåt de kan få bort hen med..? 
Igår var jag och några av mina syskon med sina familjer hemma hos min pappa. Jag var inte så motiverad och vägen dit motivera inte heller men men... Vägen hem motivera ännu mindre som tur var hämta stora sonen upp några av oss halvvägs. Spec tur att minstingen fick skjuts...
Minstingen skulle åkt till korttids igår så blev hon såklart förkyld och fick stanna hemma...
Jag har iaf handlat maten, göra godis idag kanske. Granen e inte uppe heller... Får knappt plats men alla julklappar är nästan inslagna.
Dottern o svärsonen kom i frekväll efter ett par timmars försening med tåget. 
Huvudvärk de luxe men biter ihop för julstämningen haha. Men nästa jul då... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar