lördag 27 december 2014

På andra sidan.

Så då har julen kommit och gått. Kom fast badrummet inte storstädades, fast allt julgodis inte blev klart.
Finns dock en del kvar att äta trots det.
Inte så mkt julmatsrester dock, jag lär mig.. .
Det har varit en intensiv vecka då äldste dottern och svärsonen bott här och äldste sonen varit här mkt. Alldeles för lite sömn. Vi har spelat tp, sett julfilmer, fixat inför jul, öppnat julklappar osv sånt som hör julen till.
Jag har myst av att ha alla mina barn hos mig och blivit galen av att ha alla uppe på mig hela tiden. Det har varit kärlek och oenigheter bär åsikter har diskuterats.
En svensk familjejul helt enkelt.
Igår följde jag dottern, svärsonen o de två yngsta barnen till tåget mot Stockholm. Dottern skulle hem o de två yngsta skulle mötas av släktingar i sthlm för vidarefärd mot Sundsvall. Kändes lite ledsamt att vinka av alla.
För att söka bot mot ensamheten styrde jag mot mellandagsrean. Hur kul det nu är utan pengar men folk fanns det gott om... O rätt skönt strosa själv. Köpte lite småsaker men blev inga kläder då klädaffärernas köer ringlade evighetslånga.
Blev bjuden på fika av nån ur det förflutna innan jag återvände till hemmet där mellandottern, barbarnet o äldste sonen vänta. Blev en lång myskväll med dem så inte mkt nytta gjord.
Idag jobbar jag, förkyld... Efter jobb ska jag titta till älsklingens lght för han blev tvungen åka till Tyskland igen i början på veckan och nu stannar han nog ett par veckor till tills allt e klart. O sen..? Jag vet inte...

Just nu hade jag önskat jag kunde fått ett par dagar ensam hemma men ja det går ju inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar