onsdag 17 december 2014

totalt slut

slut är väl ett ord som sammanfattar hur jag känner mig... har inte hunnit göra nåt och inte orkat heller... ja tre sorters lussebullar svängde vi ihop dagen innan lucia, lite halvpyntat är det också.
Annars känns inte hemsituationen som någon höjdare, inte alls... som en destruktiv familj där man kanske borde skilja sig...
jag känner mig bara pressad och stressad som om allt hänger på mig, är jag trött och inte orkar så rasar allt vilket är det det gör titt som tätt här mer eller mindre.
jag borde försöka se saker ur en annan vinkel men jag orkar inte...
finns ingenstans jag bara kan pusta ut och hämta energi. Jag ska bara ställa upp o göra allt för andra och se lika glad ut för det... ja jag vet man sätter sig själv i den sitsen men ändå.
Är mycket hemma med julstressen fast egentligen har jag ingen stress mest att man får ingen ro hemma att göra något, minstingen får ingen ro att vila och är övertrött, massa gnäll på barnbarnet som inte sover så bra, varit förkyld och fått tänder och ja är en bebis helt enkelt... jag och mellandotter har minst sagt svårt att bo ihop såvida inte jag anpassar mig och håller tyst som jag inte orkar alltid. jag hatar sitsen, hatar att jag måste anpassa mig i mitt eget hem att jag inte kan få göra som jag vill, hatar att minstingen inte får tillräckligt med ro och vila.
jag visste ju att sitsen skulle bli svårare när det blev höst och vi skulle "stängas" in.
Men bara jag får sova vilket känns som evigheter sen så kan jag ta nya tag och lättare leva med det.
ensamtid är vad jag önskar mig i julklapp...
julstämningen är väl inte på topp... gick själv på söder en kväll och njöt av julbelysningen och det är väl ungefär på den nivån det ligger...
men nu har jag åtta dagar ledig iaf, bortsett från att jag ska på medarbetarsamtal idag som jag inte alls är redo för varken mentalt eller praktiskt.
Ska försöka göra en okej städning av badrummet idag resten som inte är gjort av julstädningen nu får göras efter jul istället... som kyl/frys och mitt rum. Ingen som dör av det och gör de det så inte mitt problem. ska se om vi kan få julgodiset gjort idag med iaf det mesta och så ska handlelistan göras klart, börja slå in julklappar.
imorgon storhandla det mesta i en affär och sen åka och handla sista julklapparna med sonen. orkar vi så fortsätter julgodis och bak på kvällen. fre handla lite till i en annan affär. Hämta minstingen tidigt efter skolavslutning. Sen får det fre städas och göras klart det sista innan dottern o hennes sambo trillar ner på em/kväll.
lör packa till misntingen som ska på korttids några dagar, dåligt samvete för det men tror det blir bäst för alla iaf. hem till min pappa och lmna julklappar och träffa en del syskon... efter det tänker jag ta ett par ganska lugna dagar och hoppas barnbarnet är tyst så jag får sova. och den 23e börjar vi fira jul =) i dagarna två. jobba juldagen, åka med gästerna och mina barn till tåget på fredagen då dottern och sambo ska hem och mina yngsta ska åka till släkten i norrland, de hämtar dem i sthlm. jobb ytterligare fyra dagar. så ja känner mig inte så sysslolös närmsta tiden =)

sen hoppas jag att saker ordnar sig för älsklingen för hans problem dumpas på mig och hans humör går ofta ut över mig och visst på sätt och vis förstår jag honom men samtidigt så är jag inte nån jävla soptunna. Hatar att jag inte vet, att han inte vet... Hur kommer saker att förändras för oss? När inte han vet kan inte jag ta ställning utan måste ta det som det kommer och det är ju inte riktigt min grejj jag är ju en planerare.
och ekonomin ger ju en huvudvärk nästa år måste jag verkligen verkligen inse att jag inte kan leva som när jag tjäna bättre, lite verklighet och sluta tröstshoppa eller vad man ska kalla det.

nä om man skulle resa sig och göra nytta en timme innan det är dags att gå... vill inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar