måndag 8 december 2014

Trött på att vara trött.

Så då har helgen passerat. Fredagen spenderades på jobb och efter det åkte jag hem till älsklingen.
Jag var tråkigt grälsjuk som allt för ofta nuförtiden. Så "bråka" en del men det löste sig så sov över. Lite nervöst för vår första gången sonen skulle sova hemma själv. Var han som ville det så nån gång ska de ju växa upp. Var jobbigare för mamma än för honom. Han hade haft hur mysigt som helst, plockat in Xboxet i vardagsrummet och sängkläder till soffan och sen hade han haft mys...
Själv sov jag sådär. Var inte orolig för sonen men har inte helt vant mig vid att sova på en nklig skumgummimadrass på golvet, framför allt inget mitt höftparti gillar.
Efter sen frukost åkte jag o köpte lite julklappar med betoning på lite, hittar ju så mkt mer till mig själv som jag bara "måste" ha. Jag måste så tillbaka i tänket jag hade innan jag börja jobba. Dessutom borde jag vid detta laget inse att jag blev så mkt fattigare som fast anställd än som vikarie.
Hem och möttes av sonen.
I helgen har vi princip blivit klara med köket. Så skönt, inte för att det var jul men behövdes så en grovstädning. Känns så mkt skönare nu så kan man ju hoppas det hålller i sig. Så bara badrummet och mitt rum kvar. Efter jul städar jag kyl och frostar av frysen och drar fram dem.
Drog fram spisen och det var tur. Drog ur sladden och kontakten var helt svart och i uttaget låg fullt med sot. Känns som man var hårsmån från en riktig brand. Så hoppas de fixar det snabbt annars blir det nog mkt köbekager.
Måste hinna pynta också...
Skön helg med bara mig o sonen hemma.  
Önskar bara jag fått sova med... Sov inget vidare hos älsklingen. I kör kunde jag inte somna ordentligt förrän vid fyra :-( o vakna vid nio. Inatt somna jag lite sent men vakna fyra o kunde inte somna om. För mkt tankar som snurrar runt. Liv, pengar, förhållande, framtid, boende, barn. Fullmåne, pms. Varmt, kallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar