onsdag 16 december 2015

kräver verkligen en ny plan.

Mitt liv är ganska enformigt för tillfället. Det är skola, skola skola, upp och ner med älsklingen mest ner där jag just nu mer eller mindre bara skiter i allt, familjen.
Jag verkligen pluggade så mycket jag kunde men det gick inte alls så bra. stod total still på några av frågorna, begrepp försvann, vissa figurer som jag ansett mindre viktiga kom så klart med osv. en snabb rättning av mig själv tydde på att jag skulle missa godkänd gränsen med några poäng. Tentan var på 80 poäng och man ska klara 60% så jag hade kanske 50 inte alls nöjd. Jag gjorde vad jag kunde men hjärnan funkar inte. jag läste i en tidning idag att jag hade alla utom ett symptom på farlig stress. Jag kan så inte sova, hjärnan arbetar på högvarv, kroppen stel och jag snurrar som bara den i sängen. Jag kommer inte ihåg något, varken organisationen hemma, missa helt att minstingen skulle på korttidsstillsynen idag så blev bara en röra av det.
jag försöker verkligen men när man jämnt ligger efter med sömnen och det är svårt i skolan så är det svårt. Skulle behöva bo själv. Är alltid folk uppe på en hemma också, aldrig nån riktig lugn och ro eller full koncentration från min sida.
Denna veckan har vi haft två dagar med labb, var rätt kul och spec andra dagen när jag förstod och kunde knyta ihop säcken och se det i större sammanhang. Labba med saliv. Så skulle vi då paras ihop och för att korta ner den historien så blev jag ihopparad med en som så verkligen inte vill jobba med mig. Inte sagt ett ord än så länge så får se hur det blir. jag försökte men kände mig kastad tillbaka till högstadiet och mår bara dåligt av det.
idag ska jag göra klart ännu ett grupparbete med en annan kille som visserligen är trevlig men han har inte mycket riv heller. Dock intressant arbete om själva yrket och etiken så roligt så lite lättare.
så då börjar nästa kurs för min del imorgon, ska bara vara 5p men är iaf en bok på 250 sidor om cellkemi, framförallt en massa kemi, bok på engelska. Saker i boken förutsätts att man redan kan. Känner att det blir mycket plugg på "jullovet" vi är ju "lediga" mellandagarna.
Vill bara upp till ytan och kippa lite luft innan jag kvävs. Kan inte plugga hemma men trivs sådär med att plugga borta men verkar bli ett måste.
Kanske blir bättre efter jul när man inte känner ett behov av julmys. Är ju julpyntat här men inte så mkt mer förutom att vi försökt se en del julfilmer jag kan inte plugga hela tiden.

Jag orkar inte tro eller hoppas något mer angående älsklingen bara så trött på det...  Han sov här tors o fre förra veckan och jag borde vara glad mer än 6 månader sen vi sov ihop men nej. Och sen ett par veckor tillbaka känns allt så mycket värre. Bidrar inte till mer motivation i livet att vara less på det men men...
Och barnen.... alltid något. Men jag är glad och tacksam för dem, är glad att vara del i deras vardag, att få veta så mycket, få förtroendet men ibland.
Efter jul är det ommöblering då ska skrivbord in på mitt rum tänker jag... Att sitta i köket är trevlig mellan varven men inte rofyllt.
Nu middag, sen fixa iordning minstingen inför natten, duscha, få till arbetet. göra en komplettering på en annan sak, se julfilm, försöka sova.
Ny kurs imorgon. och nej jag vill inte ge upp och ja det är kul men liiiite mer tid hade varit önskvärt hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar