söndag 20 december 2015

Julshopping

Idag var det dags att ge sig iväg och köpa sista julklapparna. Kändes helt okej. Är ju bara mina barn jag köper till och sen de flesta blivit vuxna har jag blivit duktig på att hålla min budget ner. Dock försvann alla pengar idag men nöjd med inköpen. Okej jag fick en liten julklapp som pga erbjudande och en kupong faktiskt blev billig så det får jag vara värd. Faktiskt hållt mig bra till det som stod på listan, listan som jag glömde hemma såklart.
Glad att vi åkte itid så var vi åtminstone hemma itid. När man kom hem så hade sonen middagen klar så skönt =)
Nu får jag bara hoppas barnen blir nöjda också.
Imorgon är det dags för skola igen måste plugga imorgon också tagit time out från det i helgen. Orkar egentligen inte åka men jag känner att jag missar så mycket om jag inte är på föreläsningarna. så bara ge sig iväg. Skolan i sig är väl inga problem men börjar bli seg att pendla 4 timmar minst varje dag jag är i skolan.
Sen e frågan om jag ska låta mig bli utbjuden på middag imorgon. Är väl inte rätt men...

inte hört något från älsklingen idag men han skrev vid två inatt att de var framme. Önskar att jag bara kunde släppa och låta det vara tills han är på väg hem igen och kanske kan ge några svar.

Idag känns iaf julen aningens bättre. Största julkänslan var när vi gick inne på jula vem kunde ana, var lite julfilms feeling över det hehe. Tror faktiskt att jag tänker låta julen vara på en annan nivå under pluggåren. måste inte slita ut mig varje år. Göra det som hinns och köpa resten. Välja det viktigaste som i år. prioritera bort annat. Man kan kankse hinna allt men orkar man.
Julgodis ska göras, färga håret, hitta något att ha på på julafton I garderoben alltså), och slå in klapparna. sen så e jag redo för julafton. en handling till också iofs. Och fixa en uppesittarkväll för en del av barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar