lördag 19 december 2015

julkänsla

Känns som detta på ett vis är en skittråkig jul men å andra sidan en väldigt lugn och skön.
Jag har varit för upptagen med skolan inte hunnit göra ett dugg inför julen. Eller lite julpynt inhandlades i början på dec tillsammans med papper. Några paket köpta, idag beställdes en del får hoppas på det bästa.  Sen vet jag inte vart pengarna tog vägen heller... Borta. som genom ett mirakel. Börjar inte jag ta tag i mitt ekonomisinne som totalt haverat så går det illa.
skönt är att slippa stressa, laga mat, baka en massa, planera, göra julgodis, slippa kostnaden fast nu har jag iofs snart köpt ett helt julbord.
skönt och mysigt att vara bortbjudna iaf.

nya kursen i skolan har kört igång. tyckte det funka bra, sen kom kvantmekaniken, då blev man lite lost och filosofiskt men kul ändå, än så länge.
skulle pluggat idag och gjort julgodis. men inget blivit gjort. huvudvärk de luxe sovit dåligt som vanligt. Kan jag få sova mer än fem timmar nån gång?
Älsklingen var här igår, ovanligt mysigt. men en story som haltar. Idag åkte han till Tyskland. Vänta och se vad som händer där.... Och sen??  Vet inte ens vad jag hoppas på...
som av en slump messa en kille idag som inte använt mitt nr på evigheter senast han ringde var när jag var i sthlm men svara inte då. Han ville bjuda på middag på mån. Slumpen att han hör av sig just idag?

Minstingen åkte till kortis idag till på tisdag. välbehövligt för oss alla. det är inte så att hon blir lättare med åren. på ett vis ja men samtidigt på andra svårare. Bestämde att när chansen fanns så struntar vi i att sova över hos min syster till jul, hoppas det var ok för henne som hon sa när jag fråga. Känner att det kommer vara för mkt för minstingen iaf. Hon gillar småbarnen men samtidigt går de henne på nerverna. Julafton är en pressad dag ändå.

Måste köpa rosenrot igen, två veckor utan och mitt humör har sjunkit till nollnivå igen.
Mest av allt vill jag bra börja kunna sova igen.

krypa ner i sängen och läsa kanske. imorgon blir det en runda på köpcentrumet och köpa sista klapparna. har rätt bra koll på vad jag ska köpa så. Gäller bara att få pengarna att räcka också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar