torsdag 28 augusti 2014

bättre vara tyst än bara gnälla

var ett tag sen minst sagt... men har man inget roligare än gnäll att komma med så känns det lite menlöst att skriva.
Känslor och saker ändras dessutom hela tiden så det som är sant just då gäller inte ett litet tag senare så. Förvirrad är jag, trött, less, småkvävd av allt.
Hösten kom snabbt och jag gillar den men samtidigt blev det vardag och hela familjen skulle samlas igen under samma tak, inom samma väggar och.. ja det e trångt och rörigt och jag vantrivs hemma för tillfället.
Jobbhelg som var. Sov hos älsklingen och det var så mysigt men sen kom jag på ett par saker till varför han beter sig knepigt så var inte så roligt men. Och sen var han ett rejält rövhål rent ut sagt ett par dagar och nu vet jag inte... släta över och glömma? försöka lite till. Som vanligt inbilla sig att det är som innan fast det inte alls är det. jag är ju inte den som vet när jag ska ge upp.
var väl ok på sätt och vis att börja jobba men inte så att man trivs direkt...
känner en allmän vantrivsel överallt.
men ja då ska man ju förändra sitt liv och det är ju så enkelt för alla andra om man läser bloggar, de som gått i terapi och är så himla kloka och smarta. vi andra är ju inte så smarta och bara upprepar våra misstag och har inte arbetat med oss själva.
orkar inte bry mig om det heller. Måste bara försöka hitta nån strategi till att överleva detta året och förhoppningsvis komma ut som en ny jag, eller ja åtminstone en som är beredd för de utmaningar som ska komma sen. Detta året ska ju vara ett år då saker och ting ska ordnas till men det är så tunggrott. bara att försöka få rent här hemma känns övermäktigt. ja det går ju att leva här men en ordentlig grovstädning hade varit så välbehövligt men jag vill bara hemifrån mer eller mindre.

få vara själv utan folk som vill ha nåt av mig hela tiden.
saknar min mamma eller en mamma, nån att bra kräka av till som inte dömer. Men jag fortsätter älta inom mig. för mycket tänkande gissar jag.

massa gnäll, och ingen handling. såna människor gillar man inte. Gör något åt saken då!! ska... men vad ska jag börja med, hur? stänga av och leva på andras villkor men jag vill inte men det hade varit enklare om det hade gått.
Min lediga vecka denna, ja jag jobba mån och tis men ledig resten av veckan.
var med mellandottern på shoppingcentrumet igår, gick sådär...
idag har jag storhandlat, skönt... bara resten av bordena kvar. borde det och borde det...
Trött på att inte orka ge mer. Dottern fyllde år i lör och sonen imorgon men jag orkar inte engagera mig så mkt, spec inte så mkt som jag skulle vilja.
Och snart dags för systersonens födelsedag, och födslen för ett systerbarn och jag har dålig energi där med.
jag vill ha plats, tid, ork, energi...

en plan en strategi, försöka bena ur...

men såklart är inte livet bara pest. barnbarnet är mysigt, vädret är underbart, ekonomin börjar repa sig lite inte helt värdelöst iaf. jag har jobb, hem, mat på bordet. Minstingen trivs i nya klassen. Sonen trivs i sin nya klass (fast han börjar bli en störig tonåring hehe).
Minstingen börjar bli förklyld :/ skulle inte förvåna mig om hon inte kan åka till korttids i helgen och då blir jag.... mindre glad men men...
Jag skulle verkligen behöva använda mig av barnens present till mig men när ska jag få in det i schemat?? bara krypa in i hotellrummet och stänga mobilen...
Fortsätter njuta av de små sakerna i livet och så får jag försöka få ordning på resten efterhand...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar