tisdag 11 juli 2017

krisar

Borde nog bara skaffa mig en snygg anteckningsbok och skriva där istället för här. Som terapi för jag lär ju aldrig komma iväg på någon riktig även om jag då och då tycker att jag behöver det.
Känns som jag är söndrig på så många ställen för tillfället så många håll som borde täppas till men jag vet inte vart jag ska börja eller har orken och att jag sak lyfta luren krävs en hel del. Fast jag kallar mig numera inte som någon med social fobi utan en introvert person det låter bättre...
Livskrisar, deppar med känslan av menlöshet hängande tjockt över mig. Allt jag för numera kräver stor ansträgning. sommarlovet har sprungit iväg utan att jag gjort något större vettigt. Men jag känner mig inte uttråkad vill bara fortsätta sitta/ligga och titta tomt framför mig. Vill egentligen träffa mina systrar oftare men är inte att bara gå äver gården för en kopp kaffe utan är ett par timmars resa.
Jag skulle fixa mitt hem med allt som kommit back men den ansträgningen tog slut rätt snabbt. Gjort av med min budget på allt utom det jag skulle och ingen aning om vart de försvann. Mat?
jag vill inte vara ensam men är samtidigt en otrevlig bitch. jag vill bara... ja vad vill jag egentligen?
jag har inte börjat plugga heller... Inte tagit tag i mig själv. Ingenting.

Men jo klart inte allt är svart. Vi har det lugnt och skönt här hemma. Två tonåringar som inte kräver något större (ja förutom minstingens behov..) Vi njuter av vila, böcker, serier, film, de spelar. Promenerar. igår var vi på ett mysigt ställe och grilla och var ute, dottern och barnbarnet var också med mys. Dock hade vi engångsgrill med som inte ville ta sig. tog en timme och en massa småpinnar innan det tog sig. Otränade jag stod bockad över grillen som stod på marken. Under dagen idag har jag bara fått mer ont i baksidan av benet från fot upp i svank, insåg att jag nog sträckt ut muskler som inte varit utsträckta på länge.
Vill ha en uteplats. förbannad på min balkong då jag lyckats få nån jävla ohyra så hälften är visset och brunt :(
Vill bada i havet men inget väder direkt för det enligt mig.
Älsklingen och jag har bråkat så sjukt mycket. jag var så glad när jag träffa honom för vi aldrig bråka jag var aldrig ledsen. NU är det tvärtom, vi bråkar, jag gråter. förrförra helgen spåra det ut totalt. som tur var var inte minstingen hemma men sonen gilla inte det, verkligen inte...

jag blev bjuden till förlovningsfest hos ett par klasskamrater. svarade snabbt ja innan jag hade bangat för att inte gå ur min comfort zon. Är ett muslimskt par så fråga min syster hur det funkar med presenter och lite sånt hehe man vill ju ta seden dit man kommer. Måste komma hemifrån lite, göra något...
Imorgon ska minstingen till kortids för att stanna till söndag. Hur spenderar jag bäst den tiden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar