måndag 3 juli 2017

aldrig gått så lång tid

Nog ett rekord för tid mellan två inlägg. Men samtidigt som jag vill skriva här så är det mest saker som jag inte vill alla ska läsa så därför har det väl inte blivit så mycket. Tappat lite att läsa bloggar också... känns som bloggandet dör ut i mitt liv, det som mycket annat.
Är väl i någon livskris som inte verkar avta. Vet varken ut eller in. Är som en labil tonåring. Förklimakteriet? Har så mkt ångest och oro inför framtiden. relationen med han med stort H har minst sagt svajjat, ingen glädje eller energipåfyllning där inte. Men vad inbillade jag mig egentligen?
fattigt då jag inte hitta något jobb men med den efforten jag la in skulle man kunna tro att jag inte ville ha jobb, undermedvetet. Men när jag pratar om kurskamrater och deras jobb ångrar jag att jag itne tog bättre tag i det men förhoppningsvis kommer det gå ändå. Just nu vet jag inte ens om jag kommer gå vidare, stress stress...
Lugnt och skönt på hemmaplan iaf. Eller lite uttråkad... Känns som allt jag kan komma på att göra är tråkiga saker som storstädning men vi har kommit lite på vägen. Egentligen är det väl mest kök och vardagsrum som är akuta, de andra har fixats relativt nyligen. Lite annat småfix ska också göras, med hjälp av sonen =) den yngre då...
Inget sommarväder, känns som hela sverige har sommar utom här...
Vill göra något men inte vant mig vid att göra saker själv än och ekonomin sätter väl en del stopp också...
imorgon blir det dock en tur till malmö för att hämta min tenta... :( jag hade hopp men icke. måste snart börja plugga igen men inte samlat energi än.
Borde ringa tandläkaren, tandvärk men har inga pengar till det heller...
har nöjda tonåringar som bara vill sitta hemma... ena framför datorn och den andra sysselsätter sig med pussel. Köpte ett nytt betydligt svårare nu till henne så kan ta lite tid. En promenad om dagen dock så de kommer ut och rör sig och det tycker de är helt ok det också. Mest jag som har ångest för att de stackarna inte får göra nåt... sonens motto är att ju tråkigare och enformigare han har det desto bättre för då känns tiden mycket längre alltså ett längre lov... härligt tankesätt. =)
Nä dags att fixa lunch denna mamman e uttråkat hungrig hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar