söndag 16 juli 2017

get my shit togheter

Då har halva sommarlovet försvunnit, 4 veckor kvar. Och nu är det faktiskt dags för en liten uppryckning. Man kan visst unna sig en del slappande och bara låta tiden passera men när man har så lång ledighet (ofrivilligt) så får man faktiskt styra upp det till lite vettigt också. Och då tänker jag inte främst på den storstädning som ska avslutas här, de skruvar som ska upp eller annat småfix som står på todo listan.
Nä jag pratar om mig själv, en uppdatering, vända blad till ett nytt kapitel, ta mig längre från comfortzonen. skolan är fortfarande inte min comfortzon men den ligger numera ganska nära iaf.
kasta fler förtöjningar och en dag kanske jag bara seglar iväg
Måste nog bara se till att fixa en anteckningsbok och ta tag i detta. planer är ingenting utan planering. Och är det något jag behöver för att få kontroll på saker och ting så är det planering, fast med ett visst mått av flexibilitet.
kan ju börja med att sluta övertänka så mkt och ägna mig åt lite konstruktivt tänkande istället.

Minstingen kom hem idag. Denna sommaren är annorlunda. Visst det är skönt att slippa ta hand om henne, alla småsaker som går på automatik men ändå kräver så mkt energi men det har itne alls varit så jobbigt att få hem henne igen de gånger hon har varit iväg. Känns som ett annat lugn hemma. skönt.
om jag bara vågar så finns det mkt som väntar även mig framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar