måndag 6 mars 2017

Inte samma behov

Är inte alls i något blogg mood för tillfället. Känner inte att ajg måste dela med mig av något och har inte heller så mycket tid. Känner inte att någon bryr sig heller. Dagbok kanske. Fast efter några veckors intensiv pluggande har jag rejält ont i armen så skriva onödiga saker för hand är lite onödigt.

Känner mig lite besviken på vissa personer och positivt överraskad av andra så jämnar kanske ut sig.
I övrigt är jag helt slut och övertrött vissa dagar bara gråter jag och vissa känns helt okej

Förra veckan var en rolig labbvecka. Transfusionsmedicin då det vi labba med gick ut på att med olika metoder göra olika blodgruppsbestämningar. Detta med blodgrupper är inte så enkelt som man en gång har trott. Hade en inhyrd BMA som höll i labben och hon var verkligen jättebra. Veckan kuliminerade på lördagen med en tenta som var kvar från förra året. Sista chansen om jag ska få fortsätta till nästa termin.JAg ahr verkligen pluggat och pluggat. T.o.m bett om hjälp och fått det hehe. Men väl vid tentan var inte frågorna alls som innan mkt svårare och någon hade jag ingen aning om alls så ville bara gå igen. satt och bara tittade i säkert en kvart innan jag ens kunde försöka börja besvara något. så ja hoppet är väl inte så stort att det ska gått bättre denna gången än de innan.
Denna veckan har jag inga föreläsningar men på lördag är det dags för ännu en tenta där det är sista chansen. Första tillfället missade jag när minstingen var sjuk. andra gjorde jag och missa med fyra poäng. Den är på tre delar och man måste få godkänt på alla och jag hade missat nån poäng på varje.... Ja det är bara att försöka. Känns inte som jag kommer hinna plugga tillräckligt. sover dåligt och trött hela tiden men ska göra mitt bästa.
Flera andra uppgifter jag ska göra sen. nästa vecka är ny labbvecka hematologi som avslutas med praktiskt prov. veckan efter ska en uppgift redovisas som jag inte ens börjat titta på och labbrapport, avslutar med tenta på fre em.  veckan därpå är det dags för ny kurs föreläsningar 9-15 varje dag och på lördagen ännu en tenta som jag inte börjat plugga på. Efter det är det april och jag ska ha fått ordning på alla inlämningsuppgifter och förhoppningsvis inte ha mer än en tenta efter mig så man kan börja fokusera lite mer på nuet. Borde göra vårstädning i april också men det får vi se. Har inte hunnit söka sommarjobb heller men det kommer det med, hoppas jag... lite annat smått och gott på todolistan också.

Hinner inte med familj så mycket just nu men får vara så just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar