fredag 17 februari 2017

15 års firande

planering är allt. ja men då ska man hålla dem också och jag har ju sedan långt tidigare ingen uppfattning om hur lång tid saker och ting tar...  Jaja kommit igång en del med pluggandet men inte i den omfattningen jag hade hoppats men men... Känner mig lite piggare idag iaf. Idag har jag även varit och köpt present till minstingen som fyller år idag, 15år!! Jösses vad man är gammal. jadu mamma brukar hon säga nu är jag snart vuxen och flinar elakt. Hmm vart tog mina små barn vägen?? Och hur gammal är inte jag.
så idag införskaffades sista presenten ett nattduksbord, hon har önskat sig det så blev så idag. Handla lite annat där också. hon fick lite förvaringslådor och jag köpte några handdukar till mig och nu badrumsmatta. Köpte för inte så längesedan men de samlade till sig precis allt, gick varken att rista eller dammsuga så bara äckliga. Handdukar köper inte jag såå ofta direkt. sparar en massa gammalt för amn slänger inte saker som funkar. Fick ett handduksset av min mamma när jag flytta hemifrån 16 år gammal för snart 30 (!!!!) år sen och de hänger med än.
mellandottern var med och följde med hem för att montera bordet medans jag plugga gick väl sådär. Vi var dessutom tvugna att ta lunchpaus.
och maten har spårat ut helt här sen de sista två dagarna kommer aldrig hamna rätt igen känns det som :(

Och nu börjar det snart bli dags att förbereda kvällens middag. Firar enkelt med bara barnen utom äldsta dottern som är i Indien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar