söndag 8 januari 2017

New year, new me

Nej så är det inte alls. Fortfarande samma tradiga typ :p Men jag tänker/ ska ändra på lite saker. Men ting tar tid.

Imorgon är sista dagen på jullovet för minstingen. Nästan för mig också även om jag fick pluggat en del förra veckan och var i skolan en dag. Sen gick luften lite ur mig så var det med de goda intentionerna att skärpa sig. Även om jag gillar att lulla rundor så börjar jag och övriga familjen att bli lite smått uttråkade. Jag har pluggat för lite, sovit för lite, tittat för mkt på tv. Vädret har inte uppmuntrat spec, grått och grått. De dagar när det var sol var det svinkallt så man var inte ute överdrivet länge. En härlig förkylning har jag också dragit på mig, misstänker att barnbarnet kan ha något med det att göra. snoriga pussar kan smitta. Inatt var ingen höjdare. Helt stopp och inget nässpray sov max en timme i taget sen vakna jag med en helt uttorkad mun och med en tunga som kändes som en stor uttorkad träbit. Inte så mys. sovit dåligt överlag hela lovet.
Men samtidigt har det varit mys att umgås med familjen, slippa stressa upp på morgnar, långa frukostar, slippa pendla.

Nyårsafton var både bra och inte alls bra men tänker inte låta den bestämma resten av året. Inga nyårslöften men finns saker som ska tas tag i men det är inga löften direkt. Viktigast är att jag verkligen måste disciplinera mig och börja plugga enligt vad jag bestämmer behövs. Hela januari är det dubbelplugg, måste försöka kämpa nu. Förar året var till stor del en bedrövelse så kan kag inte fortsätta. är ju nästan halva programmet jag inte utnyttjat som jag borde. Sen har jag lite annat att jobba på för att bli en lite trevligare människa :p Sluta låta mig påverkas av andra människor. Ta mer ansvar för mitt och sen är det väl upp till andra vad de vill. Ska försöka ändra mitt tänk och leva mer i nuet måste sluta deppa för saker som har hänt, gå vidare, leva i nuet, försöka inte oroa mig så mycket för morgondagen. Göra vad jag kan idag för att morgondagen ska bli bra mycket mer än så kan jag inte göra.

Nu börjar det bli dags att hitta sommarjobb också, nervöst. JAg är fortfarande glad över att jag sa upp mig förra året, slippa gå dit igen. Är väl det bästa jag gjorde förra året men nu gäller det att hitta något annat. Samtidigt spännande.

Ska bli bra detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar