fredag 27 mars 2015

nya bossen avklarad

Gissa vad? jag är trött, så in i märgen trött. Hoppas barnbarnet sover för en gångs skull eller att jag är så trött så sover djupsömn och inte vaknar.
Så skönt med en ledig helg och på söndag åker minstingen till korttids för lite lov vistelse. Fuskar och jobbar ett par dagar fast man egentligen inte ska/bör använda korttids till det men är bra mkt skönare att jobba om man slipper henne på morgonen och kvällen så jag får iaf avlastning av att ha det så. och blir ett par dagar utan både henne och jobb så ska se om man kan komma ikapp sig lite.

idag hade vi möte på jobb. Fick träffat nya chefen som var trevlig och hade väl inte trott annat men känns sådär ändå med ny chef igen som ska sätta sig in i allt så nu måste man på nytt medarbetarsamtal och då måste jag ta upp framtiden känner jag. Nervöst minst sagt.
Kände att jag kom lite bättre överens med min nya kollega idag så kan kanske bli ok ändå men ja... man får svälja mycket känner jag.
O så besök av arbetsterapeuten. Gilla väl de tidigare aningens bättre men men... bara att snällt göra som hon säger men ja...
strunt samma inte värre än att man överlever det också och kunde gått värre så känns rätt lugnt ändå. kanske såvida inte detta leder till förändringar.

hände ett par saker eller mer jag fick reda på något som kändes sådär men sen tog jag faktiskt ett försök att rycka upp mig för det handlar inte om mig så varför ska jag bry mig när det påverkar mig negativt så släpper det. har annat jag måste lägga min energi på.
Känns annars rätt skönt att jag äntligen kommit en bit på todolistan och idag kollade jag även upp ett par saker som kan vara viktiga att veta inför framtiden och det ser helt ok ut så snart är det bra ett par stora hinder som ska bli positiva men det ligger utom min kontroll men känner att jag faktiskt kan köra på nu. att våga är att vinna eller hur det nu är.

imorgon blir det att åka iväg och köpa skor till sonen. På söndag får vi köra lite mer vårstädning, tvätt, göra det som kan på todolistan utom samtalen och så ska minstingen till korttids.
Så ska jag bara göra ett nytt ryck med hälsan men lättare om jag förhoppningsvis får sova lite.

nä sängen och en bok nu, lite tag iaf. Skulle egentligen velat se skavlan och ack värmland men det får vara så med det idag, orkar inte koncentrera mig ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar