söndag 15 mars 2015

blev inget under

det var inte så att jag genom ett under började skriva massor. Dels är det ork på kvällarna som inte riktigt finns där och sen är det motviljan mot att sätta igång denna datorn. Att starta den är som att starta en dator och få ut den på internet för sådär en 15 år sen. Man sätter på den sen kan man i lugn och ro diska innan den är klar. tråkigt, behöver ny men finns inga pengar till det nu.
Skulle kunna blogga på mobilen men förbenat tråkigt att skriva på den, spec nu när man inte ser längre :p Lär nog dock inte dröja länge förrän jag tar upp glasögonen ur väskan samtidigt med mobilen. förnedringen känns mindre än lättnaden av att se så enkelt men ja känns som en stor grejj...
Nackdel med att vara äldst i syskonskaran spec när de man umgås med är bra mkt längre ner på åldersskalan men men...

har iaf varit en skön solig vecka, mestadels, även om lite kall i vinden. Känner mig mer och mer uppåt.
så vad hände i veckan då? två jobbdagar som inte var alltför roliga... nog sagt om det. Åkte hem till älsklingen efter jobb på ons och sov där men då får man gå upp kl 5 så man hinner hem tills det är dags att få upp minstingen. Är ok att få barnvakt nån kväll i veckan men morgonpasset e klurigare.
Just nu har väl verkligheten kommit ikapp älsklingen  igen så känns som en riktig energitjuv igen och på hemmafronten stjäls mycket energi men jag ska försöka ignorera, orkar inte att andra drar ner mig. Känns dessutom som de glömmer att jag faktiskt har uppfostrat fem barn mer eller mindre själv varav två krävt mycket sjukhusvård. Men ja samtidigt vet jag att man är i sin egna bubbla med sina egna problem. Fast ibland blir jag frustrerad man behöver inte göra det svårare än det är och med lite andra val hade det gått lättare men det är ju lätt att se det utifrån. Ungefär som mitt egna liv.
Blir iaf roligare att vara barnvakt, även om det bara är mamma som gäller när det är allvar så är han ju lätt att umgås med. han har börjat gå också stora killen och på torsdag blir han ett år =) ja tänk vad många i hans släkt som går miste om honom. Fast det är ju självvalt.
Ska bli så skönt när våren sätter igång på riktigt och gården blir en del av lägenheten igen. Lite störigt med tanke på en del människor som bor här men är de nyfikna så varsågod.

Börjat så smått med vårstädning, tagit flera av de värsta ställena även om inte klart än men känns så bra mycket bättre. och jag har faktiskt en del energi till det tro det eller ej =) känns så bra.
Todolistan är dock fortsatt lång men den ska betas av de närmsta dagarna.
Börjat ta tag i mig själv och funkar förvånansvärt bra, inte perfekt på något vis men stegen har nu trampat in på en bra stig  sen att jag kanske fortfarande springer in en massa på stickspår betyder inte att jag tappar rätta vägen. känns bra det med. Syster och ena dottern ska ha cred för det med =)

och på tal om syster så var hon och hennes lilla familj här igår. alldeles lagom trevligt. Måste prioritera att umgås mer så svårt kan det ju inte vara att få till det. Skärpning på det. Är ju möten som ger energi. träffar hennes son alldeles för lite med. Borde träffa min andra syster i malmö med lite oftare.
Den här månaden ska ägnas åt ekonomin en del. Ska komma ifatt mig kosta vad det kostar vill. en del extrautgifter men det är det väl nästan alltid tycker jag. Blir en fattig månad men hellre det är vara back hela tiden. och så ska  det bli ordentligt rensning av frysen dels så man kan frosta av dels för att där finns massa mat att äta så blir det en billig matmånad. Ska nog bli bra i slutändan.
Har en del saker jag skulle behöva införskaffa men får se när man får råd till det.

tidig morgon idag så baka scones och gjorde god söndagsfrukost. Älskar frukost. sen slängde jag in tjocka revben till en riktig söndagsmiddag som nu står och myser i ugnen. ska bli gott inte ofta vi äter det. Har fått lust att baka och laga mat igen.

Nä nu ska jag göra lite pappersarbete innan tid att ta tag i middagen. på det blir det nog en söndagspromenad och sen dags att förbereda inför morgondagen då det är fem jobbdagar, ska hjälpa älsklingen en dag, fixa present till barnbarnet som fyller år. så försvinner den veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar