söndag 15 oktober 2017

veckan som kommer

Att man inte lär sig att vara tyst, så trött och energilös sista dagarna. Så gick det med den supereffektiviteten men men... Bara kämpa på, nu väntar två effektiva veckor så hinner man inte tänka så mycket. Hann inte så mycket med storstädning här eller komma till tentapluggandet men man kan inte få allt här i världen.
Åkte till min bor igår i alla fall, evigheter sen jag var hos honom, över ett år sen jag var i hans hus och då var inte han där... Måste verkligen ta tag i sånt när pluggandet är över. Ena systern med sina barn och min pappa var också där. Riktigt trevligt =) synd bara vi fick åka hem lite tidigare då min pappa behövde komma hem och han åkte med oss.

Ja och i fredags var jag och minstingen och besökte hennes, förhoppningsvis, kommande gymnasieskola. Jag fatta tycke direkt vilket var skönt då jag hoppades mycket på den skolan. Det kommer bli bra för henne tror jag =) Trevlig personal de vi träffa, bra upplägg. skolan var lite tråkig i sig likna en industrilokal mer men funkar. De har en kolonilott de sköter och cyklar till, cafe verksamhet på en annan skola, en egen lägenhet där elever får träna på ett realistiskt hem, städa laga mat och sånt. Det finns ju internationellt program för särskoleelever som är likt det för "vanliga" barn men så långt nåt inte min dotter så hon ska gå något som heter individuellt vilket är det de kör på denna skolan. En del grundämnen är samma men på lättare nivå sen har de mer praktiskt på deras nivåer och andelen av olika ämnen jag sättas ihop som passar eleven.

Nu en kopp kaffe och sen begrava mig o mikrobiologins värld, lite av en favorit. Denna veckans case är om hudinfektioner, normalflora. De olika bakterierna och virus som hör dit. I labben som kommer denna veckan ska vi kolla våra gener och se om vi har anlag för celiaki går under molekylärbiologi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar