lördag 21 oktober 2017

inte alls oväntat

ännu en vecka är snart över och vilken vecka...
Pappa blev inlagd på sjukhus, stroke, hjärnskakning och som bifynd hittades en begynnande alzheimers. Mycket på en gång. Men ja "gubben" är ju åttio och uppe och klättrar på stegar och håller på. usch hemskt är det... men det akuta ska väl läka någorlunda dock ser han dåligt på ena ögat och är yr kanske blir så permanent. Time will tell. Men sen är det familjen... Jisses säger jag... Men inget som förvåna en... Finns så många olika synpunkter så ja... Allt skitsnack fram o tillbaka... en version åt det hållet en annan åt det osv... Fick så mycket skit i går för att man uttryckte sin åsikt medans andra... ja... Nä jag orkar inte med sånt... Nu är ju inte alla mina syskon likadan och jag förstår vissa personers sida av saken och tacka vet man de som står för saker och ting men verkar dåligt på en del fronter... Varit jobbiga dagar med massa tårar av olika anledningar gällande detta. Nu verkar det ju dock som allt kommer gå bra efter omständigheterna men det blir jobbiga förändringar för pappa men ska väl gå...
idag skulle jag och tre systrar städa pappas hus innan han kan komma hem igen. Men ja igår kände jag mig ur form och små ont i magen... så där lite diffust sjuk men ändå inte... Idag vakna man med rejält svidande och massa blod i urinen.. Så en rejäl UVI. Mår sådår... Ägnar dagen åt att dricka och kissa... Men ja är väl inte ett syskon som trodde på den... Är väl lite så i denna familjen den ena ursäkten sämre än den andra för saker. Alla vet att det är så men ingen vet ju när det är allvar och trevliga som vi är tror väl alla att man hittar på haha. Familj man kan inte annat än älska den. Allt detta har gjort att jag direkt kommit efter i skolarbetet. Lyckats få ihop labbrapporten iaf. Vi skulle kolla DNA sekvens efter mutation för att kolla laktosintolerans. Ja det gick ju bra sen visa det sig att i min sekvens finns någon annan mutation som ingen annan i klasen har. Hmm ingen aning vad det är...  Är det nåt labbarna i skolan har gjort så är det att ge massa resultat man inte vill ha...
Egentligen ska jag ha två case klara till måndag för nästa vecka kommer ett nytt och så blir det mkt labb och en stor labbrapport. och det måste vara klart inom en vecka också. Stress...
Måste planera mat, handla etc också... och helst vill man krypa ner i sängen istället...

Nä försöka skriva lite innan minstingen dyker upp... Dricka en massa och hoppas på det bästa. Bara haft det en gång innan för några år sen och den kröp upp i njurarna och det var inte mys nånstans...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar